Elevii italieni nu ştiu de ce vine noaptea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un studiu realizat recent de către Ministerul Educaţiei Publice din Italia relevă o realitate tristă pentru sistemul educaţional din Peninsulă: 62% dintre copiii de 15 ani, cei de la finalul

Un studiu realizat recent de către Ministerul Educaţiei Publice din Italia relevă o realitate tristă pentru sistemul educaţional din Peninsulă: 62% dintre copiii de 15 ani, cei de la finalul ciclului gimnazial, pentru a compara cu România, nu ştiu de ce apune soarele sau, popular spus, de ce vine noaptea.

Astfel, mai mult de jumătate dintre elevii italieni nu au idee că Pământul se roteşte în jurul propriei sale axe. În plus, nu pot rezolva operaţii matematice de bază, cum ar fi conversia valutară (30% dintre elevi) sau citirea unui grafic simplu (25% dintre aceştia).

Pentru depăşirea acestei crize, Giuseppe Fioroni, ministrul educaţiei din Italia, a alocat anul acesta cinci milioane de euro în plus bugetului pentru învăţământ. Banii sunt destinaţi orelor de "meditaţie" suplimentare susţinute în şcoli pentru a aduce la un nivel decent întregul sistem.

Ministrul a subliniat faptul că rezultatele actuale reprezintă efectul unui proces lung, iniţiat cu mulţi ani în urmă, când calitatea actului educativ a trecut pe plan secundar.

11.000 de profesori disponibilizaţi în 2008

În ciuda nivelului educaţional inferior din Italia, guvernul a decis să reducă numărul cadrelor didactice din învăţământ începând de la 1 septembrie 2008, relatează cotidianul "La Repubblica".

11.000 de posturi vor fi desfiinţate, proiectele guvernului continuând să neglijeze sistemul educaţional din Peninsulă. Rezultatul va însemna condamnarea instruirii italienilor, care, şi în prezent, tinde către un nivel inferior.

Cea care a lansat un semnal de alarmă în privinţa acestei măsuri a fost Asociaţia Profesorilor din Italia. Coordonatorul naţional al organizaţiei, Rino Di Meglio, a afirmat: "Guvernul intenţionează să aplice acest plan şi în anii următori, până in 2010-2011 sistemul educaţional având cu 33.000 de posturi mai puţin decăt în prezent. Anul următor vor dispărea 6.000 de locuri din cele ale cadrelor didactice din şcolile superioare şi 5.000 din şcolile primare. Aceste măsuri vor afecta şi elevii cu dizabilităti, al căror drept la studiu nu va mai putea fi garantat. Situaţia se va agrava o dată cu supraaglomerarea claselor, unele fiiind formate chiar si din 33 de elevi, compromiţând atât siguranţa şi sănătatea lor, cât şi a profesorilor."

De asemenea, Di Meglio a menţionat: "Există o strânsă corelare între aceste planuri guvernamentale şi scăderea nivelului de educaţie al elevilor. Cu toate acestea, guvernul continuă să acuze şcolile de stat pentru înrăutăţirea permanentă a calităţii instruirii oferite tinerilor italieni."

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite