Electrica a pus sechestru pe staţiile CFR Călători

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania de distribuţie a electricităţii a anunţat că va sista şi furnizarea energiei electrice pentru trenuri Ministerul Transporturilor a cerut guvernului o suplimentare de buget de

Compania de distribuţie a electricităţii a anunţat că va sista şi furnizarea energiei electrice pentru trenuri

Ministerul Transporturilor a cerut guvernului o suplimentare de buget de 450 de milioane lei pentru CFR Călători, după ce Electrica a pus sechestru pe staţii de cale ferată, birouri, clădiri şi anunţă că va sista şi furnizarea energiei electrice pentru trenuri.

Filialele Electrica au pus sechestru asiguratoriu pe o parte a patrimoniului privat al CNCF "CFR"-SA, precum: staţii de cale ferată, sedii de regionale, birouri, clădiri anexe, mijloace de transport în caz de intervenţie. Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Electrica are intenţia de a sista furnizarea energiei electrice pentru tracţiunea trenurilor, iar întreruperea alimentării cu energie electrică va avea efecte directe şi imediate asupra întreruperii circulaţiei atât a trenurilor de călători, cât şi a celor de marfă. Pentru a rezolva problema, Ministerul Transporturilor a cerut o suplimentare de la buget în contul CFR Călători cu 450 milioane lei, pentru anul 2007.

Potrivit directorului general al Electrica, Corneliu Stan, compania are în vedere mai multe măsuri pentru recuperarea creanţelor, dar acesta este de părere că niciuna dintre ele nu va afecta siguranţa călătorilor. "Electrica va sista furnizarea energiei electrice doar acolo unde această stare nu va pune în pericol siguranţa călătorilor. În acelaşi timp, vom folosi toate prevederile legale pentru a ne recupera banii ", a precizat Stan, citat de NewsIn.

Restanţe de peste 200 milioane de lei

Directorul financiar al Electrica SA, Constantin Chivulescu, a declarat pentru "Adevărul" că datoriile CFR au fost acumulate în perioada 2005-2006. "În 2006, CFR a avut probleme cu subvenţiile, iar ei nu plătesc electricitatea din surse proprii. Se acumulează restanţe şi nu plătesc decât din subvenţii, deşi acestea nu le acoperă integral consumul", a spus Chivulescu. Acesta a adăugat că CFR este cel mai mare debitor al Electrica, datoriile companiei de transporturi feroviare către Electrica şi cele patru filiale ale sale ridicându-se la peste 200 milioane lei. Şi filialele privatizate ale Electrica au însă de recuperat creanţe de la CFR.

CFR datorează sume importante de bani nu doar Electrica, ci şi statului sau altor companii.

Aflată în acest moment în procedură de executare silită, firma-mamă - Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA - are restanţe la bugetul de stat de 12,7 milioane lei. Marea majoritate a acestora, respectiv 12,5 milioane lei, reprezintă dobânzi şi penalităţi aplicate unor restanţe mai vechi. Atât compania-mamă, cât şi CFR Călători au beneficiat de-a lungul vremii de mai multe ştergeri de datorii. Numai în 2004, spre exemplu, CFR a "scăpat" de peste 1.300 de miliarde de lei vechi, în timp ce CFR Călători i s-au iertat restanţe de peste 490 miliarde de lei vechi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite