Drumarii vor avea de ales intre asfalt si beton

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tehnologiile de fabricatie a autostrazilor "trebuie sa fie stabilite de specialisti, in functie de elementele intalnite pe traseul ales pentru aceste lucrari", a declarat ministrul transporturilor,

Tehnologiile de fabricatie a autostrazilor "trebuie sa fie stabilite de specialisti, in functie de elementele intalnite pe traseul ales pentru aceste lucrari", a declarat ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre. El a participat, ieri, la seminarul "Adevarul despre constructia de autostrazi in Romania", organizat de ziarul Adevarul si CIROM - patronatul societatilor din industria cimentului. ,Eu sunt adeptul promovarii tehnologiilor noi; va trebui sa scoatem proiectantii si pe cei care elaboreaza studii de fezabilitate din capcana unei gandiri stricte, pe o singura solutie tehnica", a adaugat seful MTCT. In Romania, aproape toate proiectele de infrastructura initiate in ultimii ani se bazeaza pe utilizarea asfaltului, in timp ce in SUA si tarile UE predomina cimentul.
Solutia trebuie stabilita prin act normativ
Ca alternativa, producatorii de ciment propun o a doua varianta pentru imbracamintea rutiera a autostrazilor, betonul, ambele solutii putand "coabita" in infrastructura romaneasca. "Propunem alegerea solutiei optime, rigide (beton de ciment) sau elastice (asfalt) pe termen mediu si lung, fara excluderea nejustificata a uneia dintre acestea. Analiza va trebui sa ia in considerare calculul tehnico-economic si sa tina cont de conditiile climatice, hidrologice si de exploatare, specifice Romaniei", a declarat, ieri, Mihai Rohan, presedintele CIROM. El a cerut autoritatilor sa elaboreze un act normativ care sa stabileasca solutia tehnica folosita la constructia de autostrazi. "Ar trebui sa construim in Romania macar un drum din beton, cu tehnologiile moderne de care dispunem la ora actuala, si astfel sa vedem beneficiile", a spus Mihai Rohan.
MTCT anunTa finantari substantiale pentru infra-structura
Centura orasului Constanta va fi realizata dintr-un credit al Bancii Europene de Reconstructie si Dezvoltare, in valoare de 145 milioane de euro. Acordul privind acordarea creditului urmeaza sa fie semnat in cursul zilei de azi. Ministrul Gheorghe Dobre a mai anuntat ca, potrivit calendarului actual, in 2007 vor incepe lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov, dupa ce vor fi finalizate mai multe proiecte care vor fluidiza traficul pe relatia Bucuresti-Brasov: pasajul Otopeni, largirea DN1 la sase benzi si a centurii ocolitoare a municipiului Ploiesti la patru benzi. "Pentru 2006 discutam despre finalizarea lucrarilor la Fetesti-Cernavoda, avem discutii cu constructorul pentru partea de la Drajna la Fetesti, pentru a da in circulatie, tot anul viitor, aceasta sectie de drum. Totodata, sunt in diverse faze de elaborare de documentatie centura de ocolire a Aradului si portiunea Arad-Timisoara", a mai spus Dobre. In total, Ministerul Transporturilor va contracta anul viitor credite externe in valoare de 1,4 miliarde euro pentru finantarea lucrarilor de infrastructura.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite