Drama fetiţei încuiată în şcoală de învăţător

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Copila a fost găsită, după patru ore, plânsă şi leşinată sub bancă O şcolăriţă de-a patra a fost găsită leşinată, după patru ore în care a stat încuiată de învăţător

Copila a fost găsită, după patru ore, plânsă şi leşinată sub bancă

O şcolăriţă de-a patra a fost găsită leşinată, după patru ore în care a stat încuiată de învăţător în şcoală, fiindcă s-a încurcat la citire. Dascălul a pedepsit-o să studieze singură în clasă. Apoi a plecat acasă, uitând de elevă.

Incidentul s-a petrecut la şcoala din localitatea Orăşeni Schit, judeţul Botoşani. Totul a pornit de la citirea unui text pe care fetiţa l-a silabisit. Învăţătorul Ion Ananie a pedepsit-o pe eleva Alina Andreea Miron să rămână după ore ca să înveţe să citească.

Dar a uitat de ea. "Ea citea în clasă şi i-am zis când termină să mă caute la cancelarie. Nu a venit, iar eu am uitat de ea. Aveam de făcut unele treburi prin şcoală. Pe la ora 15.00 m-am urcat pe bicicletă şi am plecat acasă. Am încuiat şcoala", a declarat învăţătorul Ananie.

"A uita este omeneşte"

Abia după două ore, copila şi-a dat seama că este singură în şcoală şi toate uşile sunt încuiate. A început să ţipe şi să strige după ajutor. Pentru că şcoala este la distanţă de drum, nimeni nu a auzit ţipetele Alinei. După patru ore, când a văzut că fetiţa nu este de găsit, mama micuţei, Adriana Miron, a pornit în căutarea ei. A venit la şcoală şi a găsit-o pe copilă leşinată.

"Era căzută sub bancă. Am udat-o cu apă pe faţă şi şi-a revenit. Am început să plâng, iar ea m-a rugat să o scot din şcoală şi să o duc repede acasă. Pe drum, când şi-a mai revenit, mi-a povestit că fusese pedepsită de învăţător. Mi-a povestit că a vrut să meargă la toaletă, l-a strigat pe învăţător să îi ceară permisiunea, dar acesta nu era nicăieri.

S-a speriat tare. A alergat spre uşa de la intrare, care era închisă, şi a tras de ea cât a putut. A ţipat continuu după ajutor şi a plâns. Când şi-a dat seama că nu va putea ieşi din şcoală, s-a dus în clasa ei şi s-a aşezat în bancă. A plâns două ore de spaimă până a leşinat", a declarat Adriana Miron, mama fetiţei. Învăţătorul are o altă părere.

"A uita este omeneşte. Nu am făcut-o cu intenţie", a declarat Ananie. Învăţătorul nu a fost pedepsit şi continuă să vină la ore, iar cadrele didactice sar în apărarea lui. "E vorba despre o greşeală. Până la urmă, a uita este omeneşte", susţin colegii învăţătorului.

Alina este în stare de şoc şi a fost inclusă într-un program de consiliere psihologică. Mama fetiţei, femeie de serviciu în şcoală, şi-a prezentat demisia şi urmează să depună plângere penală împotriva învăţătorului la Judecătoria Botoşani pentru sechestrare.

"Tratament" cu mare risc

"Închiderea într-o cameră, în care copilul este total izolat de cei din jur, poate provoca efecte adânci în memoria unui copil pentru că trăirile rele, timpurii rămân tipărite în personalitatea care i se va forma în anii următori.

Toată această experienţă neplăcută poate duce în timp la anxietate, depresie sau chiar la manifestări violente asupra celor din jur. Teama de şcoală şi teama faţă de profesori sunt efectele imediate cu care fata se confruntă la început, de aceea este important ca cei din jur să fie atenţi dacă este nervoasă, emotivă sau dacă începe să mintă pentru a scăpa de o eventuală pedeapsă.

Pentru a nu rămâne traumatizată este important ca părinţii să-i arate cât mai multă îngăduinţă şi să o direcţioneze către psihologul şcolii pentru a scăpa de teama pe care a căpătat-o în acea experienţă neplăcută".(Ioana Nae)

Elevii se ceartă tot mai des

Violenţa verbală o înlocuieşte încet, dar sigur pe cea fizică, în mediul şcolar, a fost una dintre concluziile seminarului "O Europă cu şi pentru copii", desfăşurat la Palatul Copiilor din Capitală. "Principalele manifestări agresive în şcolile României sunt violenţa între elevi. În ultimul an s-a înregistrat o creştere a fenomenului de violenţă în şcoală, în ciuda faptului că violenţa fizică a scăzut.

Cea mai des întâlnită manifestare a violenţei sunt conflictele dintre elevi", a precizat ieri inspectorul general la Direcţia Generală Management Învăţământ Preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Eugen Stoica, prezent la seminar.

Cu aceeaşi ocazie, a fost prezentat programul Consiliului Europei şi publicaţia acestuia "Reducerea violenţei în şcoală". De asemenea, Biroul de informare al Consiliului Europei la Bucureşti a lansat şi un ghid privind reducerea violenţei în şcoli intitulat "Copiii şi violenţa".
(Sorin Iordache)

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite