Doliu si lacrimi in familiile celor trei romani morti in naufragiu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Victimele sunt: capitanul Viorel Gafencu, seful de echipaj Ion Burlacu si mecanicul-sef Feizula Ecreidin

Naufragiul cargoului "Fagaras", devenit intre timp "Lujin 2", sub pavilion nord-coreean, tine, de ieri, prima pagina a multor cotidiane din Algeria. Unele ziare, precum "El Khabar", au publicat de altfel numele victimelor. S-a confirmat, de altfel, si temerea cea mai sumbra: trei dintre cei patru morti sunt romani. Pana acum au fost identificate, fara urma de indoiala, cadavrele capitanului Viorel Gafencu (55 ani) si sefului de echipaj Ion Burlacu (51 de ani). Cel de-al treilea, dat deocamdata disparut, este mecanicul-sef Feizula Ecreidin. Ofiterul III Sorin Soroceanu si-a sunat alaltaseara sotia, din spitalul din Jijel, unde este internat cu alti sase marinari romani, pentru a o linisti. Se considera norocos ca a supravietuit si tot ce-si doreste este sa se intoarca acasa cat mai repede. Directorul firmei constantene de bunkeraj, Dumitru Burcu, spune ca, in urma discutiilor cu ambasadorul Romaniei in Algeria, cei 12 romani salvati se vor intoarce maine 15 aprilie, in tara, pe calea aerului. Biletele de avion sunt deja cumparate. Nava este total distrusa si n-a fost asigurata. Nici marinarii nu si-au facut toti asigurare inainte de a pleca in voiaj. Burcu a dat asigurari insa ca, "indiferent daca au sau nu asigurare, vor lua suma respectiva, pe langa aceste drepturi". De la Autoritatea Navala Romana am aflat ca "traditionalele" pavilioane de complezenta Panama, Liberia, Cipru etc. sunt concurate in ultima vreme de cel nord-coreean, contravaloarea taxelor percepute fiind cele mai scazute de pe piata. La fel si taxele de navlu. Ele au parte insa si de cele mai dure controale din partea autoritatilor navele, peste tot pe mapamond, deoarece "unele au un factor de risc foarte ridicat". Din pacate, marinarii trecuti de 50 de ani sunt angajati greu sau deloc pe vapoarele sub marile pavilioane ale lumii, cei mai multi alegand pavilioane de complezenta, "cu orice risc". Neglijand chiar sa-si mai faca asigurarea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite