Distrigaz Sud, profit mare, investiţii mici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania a câştigat anul trecut 182 milioane lei, faţă de 6,2 milioane lei, înainte de privatizare Distrigaz Sud a realizat anul trecut un profit de aproape 30 de ori mai mare decât cel

Compania a câştigat anul trecut 182 milioane lei, faţă de 6,2 milioane lei, înainte de privatizare

Distrigaz Sud a realizat anul trecut un profit de aproape 30 de ori mai mare decât cel din 2004. Comparativ, investiţiile au crescut cu 35%, deşi reţeaua a rămas la fel de veche.

Investiţiile realizate anul trecut au fost de 290 milioane lei, potrivit datelor operatorului de distribuţie. În cei trei ani de la privatizare (2005-2007), investiţiile totale au fost de 836 milioane lei, cea mai mare parte ducându-se în modernizarea şi extinderea reţelelor.

"Din 2005, au fost modernizaţi 1.420 de kilometri de reţea şi au fost construiţi 1.200 kilometri noi de reţele", potrivit datelor firmei. În 2004, compania opera o reţea de distribuţie de 13.843 de kilometri, în cea mai mare parte foarte învechită.

Comparativ, profitul net realizat de Distrigaz Sud a urcat de aproape 30 de ori din 2004, de la 6,2 milioane lei, la 182,3 milioane lei, anul trecut. Rezultatele se datorează îmbunătăţirii marjei brute, dar şi creşterii productivităţii, potrivit companiei.

Firma cere scumpirea gazelor cu 18%

Oficialii Distrigaz Sud au declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că "situaţia este mai defavorabilă în acest an". Ei au precizat că, din cauza faptului că nu le sunt recunoscute costurile de achiziţie a gazelor din import, pierd un milion de lei pe zi.

"Preţul gazelor din import a urcat cu 100 de dolari din decembrie 2007, la 420 dolari pe 1.000 metri cubi", a explicat directorul comercial al Distrigaz Sud, Cristian Dandu. El a precizat că preţul gazelor livrate populaţiei ar trebui să crească cu 18%, la 1 iulie.

Pe de altă parte, oficialii companiei au mai anunţat că în acest an intenţionează să furnizeze şi electricitate, la comun cu gazele naturale. "Deocamdată, facem un studiu pentru a determina care este cel mai bun segment de piaţă. Având logistica necesară, sigur că ne interesează şi clienţii casnici, dar nu în 2008", a declarat, pentru "Adevărul", Cristian Dandu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite