Dispută aprigă pentru poziţia de lider pe piaţa telefoniei mobile din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai puţin de 300.000 de clienţi despart Vodafone România de principalul competitor, Orange, care deţine supremaţia Concurenţa dintre primii doi clasaţi pe piaţa românească a

Mai puţin de 300.000 de clienţi despart Vodafone România de principalul competitor, Orange, care deţine supremaţia

Concurenţa dintre primii doi clasaţi pe piaţa românească a telefoniei mobile, Orange şi Vodafone, promite să fie una plină de surprize în acest an. Ecartul dintre cele două companii în ceea ce priveşte numărul de clienţi devine din ce în ce mai strâns.

Astfel, dacă în 2005, Orange îşi consolida poziţia de lider, cu un avans de 700.000 de clienţi faţă de principalul său competitor, datele prezentate ieri de Vodafone indică, pentru anul 2006, o diferenţă de mai puţin de 300.000 de clienţi. Potrivit datelor furnizate de Vodafone România, operatorul de telefonie mobilă a încheiat anul 2006 cu 7,717 milioane de clienţi. Numai în ultimul trimestru, compania a câştigat un număr de 561.000 de clienţi, în timp ce Orange a raportat o creştere a portofoliului cu 500.000 în trimestrul al patrulea al anului trecut. Avansul înregistrat de Vodafone pe parcursul anului trecut poate fi pus pe seama campaniilor de promovare şi a pachetelor de servicii oferite.

Baza de clienţi noi a crescut cu 40%

În anul calendaristic 2006, Vodafone România a adăugat un număr net de 1,585 milioane de clienţi. "Aceasta reprezintă cea mai mare creştere a bazei de clienţi de pe piaţa românească de comunicaţii mobile, în 2006, şi corespunde unei cote de piaţă de clienţi noi adăugaţi de 40%", spun oficialii companiei. Veniturile din servicii au crescut cu 30% în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2006, faţă de perioada similară a anului trecut. "Aceste rezultate arată că Vodafone a fost operatorul preferat în 2006, cu cea mai mare creştere a numărului de clienţi de pe piaţa românească. Cifra reprezintă, totodată, un nou record al companiei, reprezentând cea mai mare creştere anuală a numărului de clienţi pe care am înregistrat-o până în prezent", apreciază Liliana Solomon, CEO Vodafone România. Recuperarea primei poziţii pe piaţa autohtonă reprezintă însă o adevărată provocare, în timp ce operatorul concurent şi liderul pieţei în acest moment se mândreşte cu cei peste 8 milioane de clienţi. "Cei peste 8 milioane de clienţi cu care compania a început anul 2007 demonstrează faptul că Orange rămâne operatorul favorit al românilor. De asemenea, Orange este liderul pieţei şi din punctul de vedere al veniturilor, care au atins un nou prag, depăşind, pentru prima dată, 1 miliard de euro, la sfârşitul anului 2006", au declarat, pentru Adevărul, reprezentanţii Orange România.

Lideri pe segmentul serviciilor mobile de bandă largă

Creşterea înregistrată de Vodafone s-a reflectat şi în numărul de clienţi 3G, care au ajuns la 298.000, la sfârşitul anului trecut. În acelaşi timp, un sfert din clienţii Vodafone Mobile Connect utilizează deja serviciile 3G broadband - HSDPA, recent lansate. "Vom continua să fim lideri în zona serviciilor mobile de bandă largă - precum 3G broadband - HSDPA - care permit accesul la internet la viteze mari şi oferte de date inovatoare pentru companii", subliniază Liliana Solomon, CEO Vodafone România. Vodafone România este singurul operator care a lansat serviciile 3G broadband în ţara noastră, făcând posibil, în momentul de faţă, transferul de date la viteze de până la 1,4 Mbps. Serviciile Vodafone 3G broadband sunt disponibile în Bucuresti şi în roaming, în 21 de ţări. Planurile pentru următoarele luni vizează extinderea reţelei şi în principalele oraşe din ţară. Şi Orange urmăreşte consolidarea poziţiei de operator integrat, oferind servicii mobile şi fixe de voce şi date. Compania a reuşit să extindă acoperirea 3G în 20 de oraşe, în completarea reţelei EDGE, care a fost dezvoltată în luna noiembrie 2006 la nivel naţional. "De asemenea, Orange va continua să îmbogăţească portofoliul de produse şi servicii care facilitează oamenilor de afaceri dinamici munca în afara biroului: accesul în timp real la e-mail-ul de la birou, accesul mobil la internet de bandă largă (EDGE/3G şi în curând HSDPA)", au precizat oficialii operatorului de telefonie mobilă.

Serviciile pre-pay ţin două treimi din clienţi

În trimestrul încheiat la 31 decembrie 2006, clienţii serviciilor pe bază de abonament reprezentau 33,5% din baza totală de clienţi a Vodafone România, iar cei ai serviciilor preplătite, 66,5%. Venitul mediu pe utilizator a atins, în al treilea trimestru, valoarea de 15,61 de dolari, faţă de 15,40 de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Orange versus Vodafone

În aprilie 1997 au fost lansate serviciile GSM prin Connex, numele de marcă al societăţii Mobifon, şi Orange, denumit anterior Dialog, operat de societatea MobilRom. Cei doi operatori au dezvoltat rapid piaţa de telefonie mobilă, ajungând, în 2003, să acopere aproximativ 90% din teritoriul României. Primele două poziţii au fost disputate foarte strâns de-a lungul anilor, numărul de clienţi deţinut de fiecare dintre cele două companii reflectând acest lucru.

La sfârşitul primului trimestru din 2004, Orange România a atins cifra de 3,611 milioane de clienţi, în timp ce Connex avea 3,672 milioane de clienţi. Tot 2004 a fost anul în care Connex, predecesorul lui Vodafone, şi-a pierdut primul loc pe piaţă în faţa lui Orange. Astfel, bilanţul anual indica, pentru Orange, o diferenţă de 28.000 de clienţi faţă de Connex. Anul 2005 a însemnat consolidarea poziţiei de lider a Orange, compania reuşind să ia un avans de 700.000 de clienţi faţă de principalul său competitor. În momentul de faţă, Vodafone România ocupă locul al doilea ca număr de utilizatori pe piaţa de telecomunicaţii din ţara noastră, sfârşitul anului 2006 consemnând un număr de 7,717 milioane de clienţi, faţă de 8 milioane, cât a anunţat Orange.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite