Directorii liceelor de elită vor reintroducerea examenului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sistemul tezelor cu subiect unic nu reflectă nivelul real de pregătire a elevilor Actuala procedură de admitere în liceu este contestată de directorii liceelor bine cotate din Capitală.

Sistemul tezelor cu subiect unic nu reflectă nivelul real de pregătire a elevilor

Actuala procedură de admitere în liceu este contestată de directorii liceelor bine cotate din Capitală. Ei doresc să organizeze examene proprii de evaluare a candidaţilor.

Directorii mai multor colegii de prestigiu din Bucureşti sunt nemulţumiţi de faptul că sistemul de admitere bazat pe media tezelor cu subiect unic şi a celor din gimnaziu nu arată care sunt în realitate cei mai buni elevi. Actualul sistem a început să funcţioneze din 2007/2008. "Mă îndoiesc că actuala metodă de admitere reflectă în mod real pregătirea elevilor. Ca dovadă, copiii care au venit cu medii extrem de mari de absolvire a gimnaziului nu au făcut faţă concurenţei la clasă, comparativ cu alţi copii care nu arătau aceleaşi performanţe pe carnetul de note din gimnaziu", a explicat directorul Colegiului Naţional "Mihai Viteazul", prof. Sever Popa ( media ultimului admis a fost anul trecut de 9,48).

Notele de 10 se acordă diferit

Şi directorul Colegiului Naţional de Informatică "Tudor Vianu" (unde media ultimului admis în 2007 a fost de 9,51), prof. Silvia Moraru, consideră că actualul sistem de învăţământ trebuie reconceput. "O notă de 10 se acordă diferit de la o şcoală la alta, prin prisma severităţii profesorilor şi a pregătirii elevilor, astfel că nu este just ca această notă să conteze la fel pentru admitere", a afirmat prof. Moraru.

Stabilirea unei admiteri corecte, în care copiii care au învăţat în şcoli cu exigenţe mai mari să nu fie dezavantajaţi faţă de cei care vin cu note mai bune, de la o şcoală mai puţin exigentă, este şi dorinţa conducerii Colegiului Naţional "Gheorghe Lazăr" (media ultimului admis a fost anul trecut de 9,40). "Nu are importanţă cine face subiectele, important este să fim siguri că, odată intraţi la liceu, acei copii fac faţă exigenţelor şcolare", a explicat prof. Nicolae Victor, directorul acestui colegiu.

Directorii acestor instituţii şcolare au cerut Ministerului Educaţiei modificarea sistemului de admitere, în sensul înlocuirii tezelor unice cu susţinerea unui concurs de admitere. Până acum, ministerul nu a dat niciun răspuns oficial.

Cum se dă admiterea la liceu

Potrivit actualei Metodologii de admitere la liceu, stabilită de Ministerul Educaţiei, media de admitere se compune din:
50 la sută media generală a claselor V-VIII
50 la sută media tezelor cu subiect unic susţinute de elevii claselor a VIII-a la disciplinele: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă, matematică, istorie/geografie.
Admiterea se face în sistem computerizat, în funcţie de mediile elevilor şi de opţiunile exprimate de aceştia în fişele de înscriere.
Între 12 şi 21 iunie se transmit fişele şcolilor pentru a fi completate de elevi
Între 13 şi 22 iunie,
fişele completate vor fi
verificate
Pe 27 iunie se face admiterea computerizată
Pe 28 iunie, se afişează listele cu elevii admişi

Concursul, unicul sistem eficient de evaluare

Expertul în educaţie Alexandru Crişan (foto) consideră că actualul sistem de admitere a elevilor în liceu nu este bun. "Ar trebuie să existe un singur sistem de evaluare, şi anume examenul de admitere la liceu, deoarece nota obţinută la o teză nu arată nivelul real al copilului. Acesta poate avea o zi mai bună sau îi poate pica exact subiectul pe care îl cunoaşte, şi astfel ajunge să ia o notă mai bună decât un copil care se pregăteşte zilnic la materia respectivă", a explicat specialistul.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite