Dinastia Sébastien Loeb

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Francezul de la Citroën a instaurat hegemonia în campionatul mondial de raliuri. În 2008, el a cucerit al cincilea titlu WRC, record absolut, reuşind în plus a treia victorie în „Cursa Campionilor”.

Raliuri, chiar dacă atrage mai puţină atenţie decât Formula 1, este probabil cea mai solicitantă competiţie din motorsportul mondial.

Concurenţii au de-a face cu suprafeţe dintre cele mai diferite, macadam, asfalt, trasee noroioase sau pline de apă, uneori chiar zăpadă sau gheaţă, iar condiţiile meteorologice îngreunează şi mai mult misiunea piloţilor.

image

  În această lume în care fiecare detaliu contează enorm, trebuie să te adaptezi de la o cursă la alta, iar deciziile şi reacţiile sunt chestiuni de câteva fracţiuni de secundă, francezul Sebastien Loeb operează cu o precizie chirurgicală.

Desigur, alături de cel care îi stă în dreapta, copilotul Daniel Elena, şi de restul echipei de la Citroën. 2008 a fost un nou an, al cincilea, în care niciun adversar nu a ajuns să se măsoare de la egal la egal, la finalul sezonului, cu francezul din Alsacia.

În plus, Citroën a câştigat al patrulea titlu la constructori în urma victoriei perechii Loeb-Elena şi a unui loc trei ocupat de celălalt duo, Dani Sordo-Marc Marti în ultimul raliul al sezonului, cel al Marii Britanii.

Anul s-a încheiat cum nu se putea mai bine pentru proaspătul cvintuplu campion mondial de raliuri, care şi-a trecut în palmares şi cel de-al treilea trofeu în Cursa Campionilor.

Ţinteşte al şaselea titlu WRC

La 34 de ani şi cu un palmares uluitor, Loeb face parte dintr-o galaxie a campionilor care tind către limitele absolute şi pentru care motivaţia nu dispare odată cu trofeele aşezate în vitrină.

Asemenea lui Michael Schumacher în Formula 1, asemenea lui
Lance Armstrong în Turul Franţei sau asemenea lui Michael Phelps în bazinele de înot, Loeb nu vrea să se oprească aici. „Îmi place prea mult să câştig pentru a mă gândi la o lipsă de motivaţie.

image

  Dacă ar interveni acest lucru, cred că m-aş opri. Spre exemplu, în acest am încercat să cucerim cel de-al cincilea titlu mondial, ceea ce nimeni nu a mai reuşit până acum. Ce poate fi mai motivant decât atât?”, a spus Loeb într-un interviu.

Numit adesea un „Schumacher al raliurilor”, pilotul francez crede că nu se poate compara cu campionul german. „Este flatant, dar mai am mult de lucru până când voi egala numărul de titluri cucerite de el”, a spus Loeb.

„Deocamdată nu mă gândesc la şapte titluri precum Schumacher. Pentru moment, obiectivul este să-l câştigăm pe-al şaselea anul viitor”, a mai adăugat campionul mondial de raliuri.

Ascensiune rapidă, carieră de vis

Drumul lui Sebastien

Loeb către marea performanţă ţine în mare parte de colaborarea sa cu Citroën. Guy Frequelin, directorul diviziei Sport din compania franceză, l-a remarcat şi i-a devenit mentor la scurt timp după ce debutase în lumea curselor auto. Cu ajutorul său,
Loeb a cucerit în 2001 titlul în Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori la volanul unui Citroën Saxo.

De asemenea, în acelaşi an, a participat şi la câteva etape din campionatul mondial, alături de cel care avea să-i rămână copilot până în prezent, Daniel Elena.

Cei doi au fost la un pas de o surpriză colosală în raliul de la San Remo, hăituindu-l pe legendarul Gilles Panizzi chiar pe suprafaţa sa preferată, asfaltul. Loeb şi Elena au ieşit pe doi în cele din urmă, în spatele italianului.

În 2002, Loeb a obţinut prima victorie din cariera sa impresionantă în Raliul Germaniei, aflat la prima ediţie şi pe care nu avea să-l mai cedeze până în prezent, reuşind să câştige toate cele 7 ediţii. 2003 a fost primul său sezon „full-time” în WRC şi, dacă nu ceda în ultimul raliul al sezonului, cel al Marii Britanii, Loeb avea acum şase titluri de campion mondial.

Peter Solberg s-a impus atunci şi a cucerit laurii supremi la numai un punct în faţa francezului. Au urmat însă anii „dinastiei Loeb”. 2004, 2005, 2006, 2007, 2008. Ani în care Loeb a spart orice tipar în lumea raliurilor, reuşind să-şi spulbere adversarii.

Copil disciplinat,dar adolescent rebel

Sebastien Loeb a moştenit câte ceva de la părinţi, ambii profesori. De la mama sa, care preda matematica, a moştenit o minte înclinată către ştiinţe exacte, iar de la tatăl său, profesor de educaţie fizică, a primit spiritul de competiţie şi gustul pentru sport. Tatăl a fost cel care i-a condus drumul spre glorie, Sebastien având mai întâi o carieră cu rezultate excelente în... gimnastică.


Până la 14 ani a cucerit 5 medalii de aur în campionatele de juniori ale Franţei, însă apoi disciplina şi rigoarea pe care o prespunea gimnastica nu a mai concordat cu spiritul rebel al adolescenţei.

Odată cu apariţia primei motociclete şi a unui grup de prieteni cu aceleaşi gusturi pentru motoare, dragostea de şcoală a dispărut, fiind înlocuită de scutirile medicale false. Pasiunea pentru două roţi a trecut destul de repede şi la 18 ani Loeb a trecut pe patru. „Singura maşină pe care o puteam conduce era cea a părinţilor mei.

Ei erau şoferi cu grijă, iar maşina nu era obşinuită să fie cravaşată. Desigur, atunci când am trecut la volan, nu am rezistat. Nici nu am avut nevoie de prea mult timp să distrug motorul”, a povestit Loeb într-un interviu. Cu ajutorul bunicii, şi-a cumpărat prima maşină, un Renault Supercing GT pe care avea să cheltuie mult mai mulţi bani din cauza deselor reparaţii.

A renunţat la şcoală şi a avut mai multe slujbe pentru a-şi putea întreţine pasiunea. Au fost însă vremuri grele, care s-au încheiat odată cu apariţia în scenă a lui Dominique Heintz, un pasionat de motorsport care l-a sprijinit până în momentul în care Citroën a preluat totul.

La fel de rapid şi pe circuit

image

  Călit şi perfecţionat în cursele de raliuri, Sebastien Loeb s-a adaptat excelent şi în evoluţiile pe circuite închise. În 2005 şi 2006 a participat în celebra cursă de 24 de ore de la LeMans cu echipa Pescarolo Sport, reuşind clasarea pe locul al doilea în 2006, după bolidul diesel Audi R10.

Loeb a povestit de mai multe ori cum, în 2005, necunoscând traseul de la Le Mans, a făcut recunoaşterea cu ajutorul unui Play Station, prin intermediul jocului Gran Turismo 4.

De asemenea, anul acesta, Loeb a testat pentru a doua oară consecutiv în Formula 1, fiind invitat de către echipa Red Bull să încerce monopostul RB4. El a luat parte la testele oficiale ale echipei de la Barcelona, însă a dat asigurări că nu va urma o carieră în Marele Circ. 

Sébastien Loeb

Data naşterii: 26 februarie 1974
Locul naşterii: Haguenau, Franţa
Reşedinţă: în apropiere de Lausanne, Elveţia
Palmares:Titluri mondiale: 5 (record în WRC)
               Victorii de raliu: 47 (record în WRC)
                Victorii de etapă: 558.
A câştigat 11 raliuri în 2008
În 2004 a devenit primul non-nordic care câştiga Raliul Suediei
Deţine recordul de victorii în: Germania (7), Monte-Carlo (5), Argentina (4), Spania (4), Cipru (3), Mexic (3), Sardinia (3) şi Turcia (2)
Este neînvins în Raliul Germaniei (7 victorii din tot atâtea ediţii)
Este al doilea francez care câştigă titlul WRC după Didier Auriol, în 1994
Din 2003 a câştigat în fiecare an cel puţin trei raliuri

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite