Despăgubirile auto ţin pe minus societăţile de asigurăriDespăgubirile auto ţin pe minus societăţile de asigurări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi peste 70% din portofoliul asigurătorilor cuprinde poliţe pentru autovehicule, reprezentanţii companiilor de profil spun că valoarea despăgubirilor este stimulată şi de brokeri, dar şi

Deşi peste 70% din portofoliul asigurătorilor cuprinde poliţe pentru autovehicule, reprezentanţii companiilor de profil spun că valoarea despăgubirilor este stimulată şi de brokeri, dar şi service-urile auto.

Piaţa asigurărilor creşte semnificativ de la an la an. Cu toate acestea, ritmul înregistrat de valoarea despăgubirilor acordate de asigurători este mai accentuat. Acesta este principalul motiv pentru care, de trei ani, piaţa de profil continuă să funcţioneze pe minus.

"De trei ani, pe total piaţă, se pierd bani şi există tendinţa de accentuare a pierderilor", spune Cristian Constantinescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR). Indemnizaţiile auto provoacă cele mai mari pierderi societăţilor de asigurări, având în vedere că poliţele pentru autovehicule sunt majoritare în portofolii.

Dintr-un total de 3,35 miliarde de lei al despăgubirilor acordate de asigurători în 2007, o pondere de 72,24%, respectiv 2,42 miliarde de lei, revine segmentului auto. "Majoritatea asigurătorilor au în portofoliu peste 70% poliţe auto, mă mir că mai supravieţuiesc", subliniază Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurăuri din România (UNSICAR).

Brokerii şi atelierele auto alimentează costurile

Specialiştii pieţei de profil au identificat o serie de cauze ale valorii ridicate a daunalităţii auto în România. Preşedintele UNSAR e de părere că unul dintre factorii determinanţi este preţul ridicat practicat de service-urile auto. "Preţul pieselor auto ar trebui să fie 15% din cel al piesei originale, pentru că sunt after market, dar acesta este de două-trei ori mai mare. În plus, şi tarifele de manoperă sunt foarte ridicate", a spus Constantinescu.

Pierderi s-au înregistrat, spun asigurătorii, şi de pe urma fraudelor produse de brokeri. La rândul său, Andriescu a afirmat că este deschis colaborării cu societăţile de asigurări, precizând însă că numai o singură societate a reclamat, până în momentul de faţă, un broker. De asemenea, o problemă este reprezentată şi de interesele divergente dintre brokeri şi asigurători.

"Brokerii îşi fac meseria şi obţin pentru clienţii lor o primă şi o franşiză cât mai mică, iar asigurătorul vrea ca acestea să fie cât mai mari", a explicat preşedintele UNSAR. Un control strict al cheltuielilor cu despăgubirile pare a fi principala soluţie pentru reducerea daunalităţii auto. De asemenea, franşiza, care are un rol esenţial în responsabilizarea asiguratului, şi segmentarea tarifelor de primă ar putea să scadă costurile asigurătorilor.

Pe lângă preţurile ridicate ale pieselor auto, şi tarifele de manoperă sunt foarte mari Cristian Constantinescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR)

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite