Debut timid pentru hingherii de maşini

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul autoturism parcat neregulamentar în sectorul 3 a fost uşor avariat de angajaţii firmei, care ridicau maşina staţionată pe o stradă din cartierul Titan Primăria Sectorului 3 a

Primul autoturism parcat neregulamentar în sectorul 3 a fost uşor avariat de angajaţii firmei, care ridicau maşina staţionată pe o stradă din cartierul Titan

Primăria Sectorului 3 a început de ieri să-i lase fără maşini pe şoferii care parchează fără a respecta indicatoarele de circulaţie.

Lipsa de experienţă a hingherilor de maşini a fost vizibilă chiar din prima zi, când echipele de muncitori şi-au "făcut mâna", cu maşinile bucureştenilor din sectorul 3.

Ridicare cu ghinion

Primul autoturism ridicat ieri de angajaţii ROSAL, firma care a câştigat licitaţia pentru acest serviciu, în sectorul 3, la ora 8 dimineaţa, a fost uşor avariat. Maşina, parcată ilegal, pe o stradă din Cartierul Titan, a fost atinsă în partea din spate, iar lampa de iluminare a crăpat. "Era un autoturism abandonat, pe care l-am ridicat cu grijă, să nu se dezmembreze. A fost lovit uşor în spate, iar o lampă s-a spart", explică Marin Vasilescu, responsabil cu ridicarea maşinilor parcate ilegal în sectorul 3. Echipele de muncitori care ridică autoturismele parcate ilegal sunt la prima experienţă în acest domeniu. Ei au însă la dispoziţie utilaje de ultimă generaţie, ridicarea fiind total automatizată.

Activitate cu randament scăzut

Ridicarea maşinilor din sectorul 3 nu a început în forţă, aşa cum credea toată lumea. De la ora 8 dimineaţa şi până la ora 13, captura celor de la ROSAL a fost neînsemnată. Numai trei maşini au fost ridicate şi transportate pe platforma special amenajată în bulevardul Biruinţei, în zona fostei fabrici Acumulatorul.

Un randament de nici măcar un automobil pe oră. De exemplu, pentru ridicarea unei maşini parcate pe trecerea de pietoni din zona Pieţei Titan ( la statuie - n.r.), echipele de muncitori au aşteptat mai bine de două ore. Ridicarea automobilelor nu se poate face decât cu acordul poliţiei. "Noi filmăm maşinile şi le localizăm, aşa încât să avem dovada parcării ilegale. Autoturismul pentru care am fost chemaţi este parcat în intersecţie şi pe trecerea de pietoni", arată unul dintre agenţii poliţiei rutiere care a constatat neregula.

Şoferii plâng, pietonii se bucură

Chiar dacă rezultatele primei zile de ridicat maşini nu a umplut parcarea firmei implicate în acest proces, pietonii au motive de bucurie. "Nu mai ai pe unde să mergi. Lasă câte unul maşina şi pe mijlocul aleii între blocuri şi toată lumea stă după el", spune Maria, o femeie care locuieşte în zona Pieţei Trapezului din sectorul 3. Şoferii au însă motive de teamă. "Acum nu ne mai ferim numai de radare. Ne ferim şi de ăştia cu remorcile de ridicat. Vom conduce iepureşte şi cu ochii cât cepele", se plânge Cornel, şofer pe o maşină de aprovizionare.

Cine greşeşte plăteşte

Ghinioniştii care vor rămâne fără maşini după ce au parcat ilegal vor scoate din buzunar aproape două salarii minime pe economie.

Numai pentru ridicare, transport şi depozitarea maşinii, ei trebuie să scoată din buzunar 700 de lei, la care se adaugă amenda pentru parcare ilegală de 39 de lei, dar şi o penalizare de două puncte pe carnetul de conducere.

Şoferii care nu îşi găsesc maşina acolo unde au lăsat-o, pe străzile din sectorul 3, pot suna la dispeceratul firmei care ridică maşinile, la numărul 9640. Cei care nu îşi recuperează maşinile în ziua în care le-au fost ridicate vor fi nevoiţi să plătească şi o taxă de depozitare de 400 de lei pe zi.

Ridicarea de maşini revine după nouă ani

Până la iniţiativa primarului Negoiţă, în Capitală s-au mai ridicat maşini între 1994 şi 1998. Existau atunci două firme specializate în ridicare şi blocare de maşini parcate ilegal. Este vorba despre Pantera Roz şi Dalli. Activitatea de acum este operaţională numai în sectorul 3, pentru că proiectul de hotărâre privind ridicarea maşinilor în tot oraşul a fost amânat de consilierii generali la sfârşitul anului trecut. Primarul Adriean Videanu nu a renunţat definitiv la idee, urmând ca iniţiativa de ridicare a maşinilor să fie reluată în altă şedinţă de consiliu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite