De astăzi mergem la mare doar pe autostradă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Stadiul lucrărilor şi costurile de construcţie pe Autostrada Soarelui
Stadiul lucrărilor şi costurile de construcţie pe Autostrada Soarelui

Tronsonul de autostradă Cernavodă – Murfatlar, dar şi Autostrada Bucureşti – Ploieşti vor fi deschise astăzi traficului rutier.

Începând de astăzi, vom putea ajunge mai repede la mare.  Segmentul de autostradă Cernavodă - Murfatlar va fi deschis circulaţiei. Lucrările sunt gata doar pe un sens de mers, iar traficul se va face în regim de drum naţional. Chiar dacă şoferii vor avea la dispoziţie o bandă pe sens până la Medgidia, faptul că drumul nu trece prin localităţi şi circulaţia nu este stingherită de intersecţii vor face ca durata deplasării până pe litoral să se micşoreze, iar siguranţa rutieră să crească. Totodată, astăzi se va da în folosinţă şi centura municipiului Constanţa. Astfel, accesul către staţiuni va fi mai facil. Practic, indiferent dacă şoferii vor să meargă în staţiunea Mamaia sau în sudul litoralului, aceştia nu vor mai trebui să traverseze Constanţa.

Cele două segmente de drum, Cernavodă - Murfatlar, cu o distanţă de 30 de km, şi centura oraşului Constanţa, cu o lungime de 11,2 km vor fi deschise traficului, fără a se face recepţia oficială a lucrărilor. Cu alte cuvinte, lucrările nu sunt încă finalizate, iar organizarea de şantier va rămâne.  Pentru ca circulaţia să se desfăşoare în regim de autostradă, va trebui să avem sensurile de mers separate prin parapeţi şi spaţiu suplimentar, parcări, spaţii pentru servicii, bandă de urgenţă, garduri laterale care să nu permită accesul animalelor şi noduri care să lege şoseaua de localităţile pe lângă care trece noul drum. Potivit calendarului, toate aceste lucrări ar trebui să fie gata în 2013.

Semnarea contractului pentru acest tronson s-a realizat la 21 septembrie 2011, după ce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a reziliat contractual cu firma Colas, cea care ar fi trebuit să realizeze tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia şi a fost organizată o nouă licitaţie câştigată de consorţiul Astaldi - Max Boegl, acelaşi care lucrează şi la tronsonul Medgidia - Constanţa.

La sfârşitul lunii iulie 2011, au fost daţi în folosinţă 21 de kilometri din autostradă, de la Murfatlar la Constanţa, iar timp de două luni circulaţia s-a desfăşurat pe o singură cale până la finalul lui septembrie, când a fost dată circulaţiei şi celelalte două benzi.

Gata şi autostradaspre Ploieşti

După mai multe amânări, traficul dintre Bucureşti şi Ploieşti se va putea desfăşura tot pe autostradă. Şi în acest caz, recepţia oficială va fi amânată până la finalizarea completă a lucrărilor. Astfel, cei 62 de kilometri vor putea fi parcurşi mai repede ca până acum. Inaugurarea segmentului de autostradă era programată pentru data de 30 iunie, dar drumul a rămas închis din cauza deficienţelor privind siguranţa rutieră, potrivit declaraţiilor făcute de ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, în ultima vizită de lucru.

Autostrada, între şoselele de centură

Primul termen de dare în folosinţă a fost 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori, iar valoarea totală a lucrărilor este de 450 de milioane de euro.  
Intrarea pe autostradă, dinspre Bucureşti, se va face de pe şoseaua de centura a Capitalei, în dreptul localităţii Ştefăneşti. Intrarea spre Ploieşti se va face pe centura de vest a oraşului.

6,9 milioane de euro a costat un kilometru din segmentul Cernavodă - Constanţa.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite