Dacia Logan, 5.000 , a fost lansata catre Europa de Est, Asia si America de Sud

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Noul model e destinat pietelor in curs de dezvoltare din Europa de Est, Asia si America de Sud * Dacia. 90 e o berlina tricorp care va fi echipata cu motoare de 75 sau 90 CP

Ieri, la Paris, peste 500 de ziaristi din 30 de tari au asistat la un eveniment apreciat aici drept major. Prima pagina din Le Monde, articole din toata presa franceza, Financial Times au avut ca subiect un nou model de Dacie, Dacia L90, care are numele de piata Logan. Noul model a fost prezentat la Tehnocentre - Centrul de Cercetare si Proiectare al Renault, din apropierea Parisului. In momentul in care Renault a achizitionat Uzinele Dacia din Romania, in 1998, presedintele consortiului francez, dl. Louis Schweitzer, a facut un pariu tehnologic si economic in acelasi timp, promitand crearea unui automobil performant, care sa fie vandut cu numai 5.000 de euro (in functie de optiuni, poate ajunge la 8.000 de euro). Strategia Renault, primul producator de automobile din Europa adresabile in special clasei mijlocii de pe continent, a presupus achizitionarea Nissan pentru segmentul superior al pietei si achizitionarea Uzinelor Dacia pentru cei care nu au inca putere mare de cumparare. Dupa anul 2000, si alte mari companii producatoare de automobile, in special din Coreea de Sud, s-au gandit sa se orienteze spre aceste piete. Crearea unui nou model de automobil costa insa cateva sute de milioane de euro si necesita ani buni de cercetare. Se estimeaza ca, prin Dacia Logan, Renault, care intentioneaza sa vanda, in 2010, 4 milioane de automobile, va construi noi fabrici pentru Dacia in Rusia, Iran, Maroc, Columbia si China, concernul francez avand cel putin 2 ani avans fata de concurenta. Dacia L90 (Logan) este o berlina tricorp, care ofera un raport pret-confort ce nu are echivalent de piata, cu 5 locuri adevarate si un portbagaj foarte incapator. Prestatiile sale corespund exact specificului utilizarilor vizate, cu deosebire in ce priveste fiabilitatea si robustetea. Conceptia sa moderna corespunde standardelor UE, precum si normelor din tarile unde va fi comercializata. In ce priveste motorizarea, Dacia Logan va avea motoare Renault pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri, care dezvolta o putere de 65, respectiv 90 CP. Bordul masinii este unul monobloc, fiabil si mai putin sofisticat, comparativ cu ceea ce au alte masini din aceasta clasa. Masina imbina armonios elemente ale modelelor Clio, Megane sau Velsatis. Caroseria si elementele care concura la siguranta in trafic sunt robuste, special construite pentru a rezista la drumuri proaste. In urmatorii ani, la Pitesti se vor fabrica Logan breack si Logan camioneta. Renault si-a propus ca la orizontul anului 2010 sa produca cel putin 700.000 de automobile de tip Dacia Logan. Intr-o prima etapa, care inseamna chiar anul viitor, uzinele din Pitesti vor realiza 200.000 de unitati din acest nou model. Vor mai exista linii de montaj in Rusia - 60.000 de masini pe an, Iran - 30.000 de masini, Maroc - 30.000 de masini, Columbia - 44.000 de masini. Exista apoi un proiect pentru montarea masinii si in China, unde estimarile viitoarelor vanzari sunt de 700.000 de masini pe an. Logan a fost conceputa sa se comporte perfect in orice conditii climatice si de temperatura. Ea va trebui sa faca fata gerurilor aspre din nordul Rusiei, dar si temperaturilor inalte din Iran si tarile Orientului Mijlociu, unde se va comercializa. Lucru foarte important, prin lansarea acestei masini, Uzinele Dacia Pitesti vor renaste. Aici s-au investit aproape 500 de milioane de euro si Renault pregateste alte investitii in utilaje si instalatii. Specialistii francezi au organizat cursuri de perfectionare cu muncitorii si tehnicienii uzinei argesene, care s-au intins pe durata a peste 1 milion de ore de studiu. Doar cu pretul acesta si al altor mari eforturi, aventura inceputa in 1998 s-a incheiat, iata, ea fiind apreciata astazi ca un adevarat succes. Louis Schweitzer este de parere ca Renault a castigat un pariu imposibil. Un proiect pe care multi l-au crezut imposibil, respectiv masina moderna, fiabila, de 5.000 de euro promisa in 1998, este gata sa plece la drum. Din septembrie, o vom vedea si pe soselele din Romania.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite