Cumparaturile "din fotoliu" castiga teren in randul romanilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Practica vanzarilor directe, aflata in continua extindere in intrega lume, ofera consumatorilor sansa de a alege dintr-o gama de produse si servicii. Studiile efectuate pe piata romaneasca arata ca

Practica vanzarilor directe, aflata in continua extindere in intrega lume, ofera consumatorilor sansa de a alege dintr-o gama de produse si servicii. Studiile efectuate pe piata romaneasca arata ca sistemul de vanzari directe este foarte popular. In anul 2002, sapte din 10 romance au cumparat produse prin acest sistem. Pana nu de mult, existau foarte putine date cu privire la dezvoltarea vanzarilor directe din Europa. Tocmai de aceea, Federatia Europeana a Asociatiilor de Vanzari Directe (FEDSA) a angajat firma de consultanta PricewaterhouseCoopers pentru a realiza prima cercetare cantitativa privind acest sector. Studiul, desfasurat in Germania, Italia, Franta, Spania, Suedia si Marea Britanie, a aratat ca vanzarile directe genereaza in Europa o cifra de afaceri de peste 12 miliarde de euro. In Germania, 35 la suta din totalul vanzarilor se realizeaza pe aceasta cale, pe celelalte locuri de top urmand Franta, Italia si Marea Britanie. Cele mai multe dintre produsele care fac obiectul acestui tip de vanzari sunt pentru gospodarie, fiind urmate de produsele pentru familie si pentru igiena personala. In luna septembrie a anului trecut a luat fiinta Asociatia Companiilor de Vanzari Directe din Romania (ACVD) care are in prezent ca membri companiile Avon, Amway, Capra Nera, Golden Neo-Life Dinamite si Tupperware. Reprezentantii ACVD ii sfatuiesc pe amatorii de cumparaturi "din fotoliu" sa fie foarte atenti la schemele piramidale. Acestia sunt de parere ca exista persoane care se ascund sub masca vanzarilor directe pentru a ocoli fiscul si a pacali cumparatorii. "Cei care promoveaza schemele piramidale sunt specialisti in psihologia de grup. Acestia genereaza o presiune de grup si mult entuziasm in reuniunile lor, creand o atmosfera in randul participantilor care ii face pe nou-veniti sa creada ca li se ofera o ocazie excelenta de a castiga bani usor si ca nu trebuie sa piarda aceasta sansa deosebita. Programul se desfasoara astfel incat sa nu permita nici un fel de intrebare sau analiza logica venita din partea publicului. Daca nu iti dai seama ca schema piramidala va lucra impotriva ta, ea ti se va parea extrem de atragatoare", se arata intr-un raport al ACVD. Reprezentantii aceleiasi asociatii sunt de parere ca, inainte de a se apuca de o astfel de afacere, fiecare persoana trebuie sa fie atenta la unele aspecte foarte importante, cum ar fi costurile initiale cerute de companie. Asta deoarece costurile de intrare in schemele piramidale sunt foarte ridicate pentru ca profiturile acestora provin tocmai din taxele platite de nou-veniti. Un alt aspect important este posibilitatea returnarii produselor in cazul in care acestea nu se vand. Companiile care se bazeaza pe scheme piramidale pot vinde uneori produse de fatada, de valoare si calitate indoielnica. "Fiti atenti daca produsele se vand consumatorilor. In cazul schemelor piramidale, nu conteaza cine va utiliza produsele respective. Ele obtin profituri din vanzarea unor bunuri catre persoanele nou recrutate, pentru ca nou-venitii au obligatia de a cumpara anumite cantitati de produse pentru a-si putea incepe activitatea", se mai arata in raportul ACVD.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite