Culori fără limită

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu vă fie frică de combinaţii care ar ruşina până şi un papagal, spun designerii de la Custo Cel mai bun moment să facem risipă de culoare este cu siguranţă vara. Dacă anul acesta

Nu vă fie frică de combinaţii care ar ruşina până şi un papagal, spun designerii de la Custo

Cel mai bun moment să facem risipă de culoare este cu siguranţă vara. Dacă anul acesta negrul şi griul, alături de nuanţele pale, diafane, au fost reprezentative pentru colecţiile unor renumiţi designeri, nu acelaşi lucru se întâmplă în cazul firmei Custo, din Barcelona.

Acest brand rămâne în continuare legat de explozia de culoare şi de îmbinările psihedelice de nuanţe pe materiale simple, subţiri şi fluide. Tricourile sunt probabil piesa de rezistenţă a cunoscutei firme spaniole, şi, în acelaşi timp, cele mai la îndemână ca preţ. Târgul internaţional de modă Bread & Butter a avut loc recent la Barcelona, fiind o bună ocazie pentru admiratorii firmei spaniole să extragă ultimele propuneri pentru sezonul de vară. Show-ul este unul din cele mai cunoscute din domeniu, reunind numeroase firmele orientate pe un segment de vârstă tânăr, ţinute urbane, sportive sau întreaga arie de jeans. Show-ul al cărui nume vine de la elementele esenţiale ale unui mic dejun reuşit, pâine proaspătă şi un unt bun, este deschis ofertelor celor mai sofisticate dintre diversele firme de îmbrăcăminte. Organizatorii au recunoscut lărgirea ariei lor de interes către piaţa din Europa de Est, odată cu consolidarea unei axe europene nord-sud a modei.

De la surferi la tineri urbani sofisticaţi

Bazele imperiului Custo de astăzi au fost puse în anii "80 de către doi fraţi, Custo şi David Dalmau. Aceştia tocmai reveniseră dintr-un tur pe motocicletă în jurul lumii. Cei doi au fost inspiraţi de întreaga subcultură a
t-shirt-ului din California, colorat, numai bun pentru surfing. Cum în Spania piaţa era săracă în acest domeniu, cei doi au ales să înceapă afacerea tocmai cu acest produs de bază, tricoul, printat în culori explozive, cu ilustraţii speciale, stenciluri şi detalii decorative, broderii sau accesorii dintre cele mai inovatoare. Cu timpul, interesul firmei s-a extins către marochinărie, dar şi denim. Astăzi, Custo este una din cele mai cunoscute şi mai puternice linii vestimentare urbane şi îşi comercializează produsele în peste 30 de ţări, cu o prezenţă covârşitoare în Europa şi Australia. Ei au translatat imaginea culturii de nişă a surfingului, specifică zonei Californiei, într-o linie vestimentară care a reuşit să îşi găsească locul într-o cultură diferită, cea europeană.

Haine pentru femeile curajoase

Custo Dalmau declara că femeia căreia i se adresează este aceea cu spiritul tânăr, pentru care individualitatea este esenţială. Spiritul Custo, spunea el, reprezintă tocmai puterea de a alege exact ceea ce ţi se potriveşte, şi neapărat numai acele lucruri în care te simţi confortabil. Piesele propuse la show-ul Bread & Butter exprimă tocmai această preocupare de a oferi cumpărătorului obiecte vestimentare care au personalitate, dar care, în acelaşi timp, nu necesită niciun efort să fie purtate. Sunt haine comode, din materiale prietenoase, naturale, care te fac să te simţi bine în pantofii şi, de ce nu, în tricoul tău. Trench-coaturile îmbină tăietura clasică a acestei piese cu un material incredibil, un imprimeu care aduce împreună elementele animale şi un design ce te duce cu gândul la plajele hawaiiene. Costumele de baie sunt de regulă în două piese, asortate, dar cu imprimeuri diferite, iar sutienele în formă de triunghi, fără înşelătoarele perniţe ajutătoare.

Dacă aveţi curaj, nu ocoliţi rochiile foarte scurte

Rochiile sunt foarte scurte şi mulate fără limită, asortate cu poşete la fel de mari ca sacoşele de plajă, iar argintiul este "bine cotat". Pantofii sunt şi ei extrem de accesorizaţi, nu pot fi luaţi drept altceva decât drept pantofii Custo. Nici tocurile nu scapă neimprimate, iar combinaţia recomandată de designerii spanioli este aceea cu un short simplu şi un top fără mâneci extrem de comod. Dacă aveţi curaj, puteţi recurge chiar la o pereche de ochelari de soare cu un palmier şi un flamingo. Regula păstrării uneia dintre piese uni este călcată în picioare fără prea multe menajamente de inventivii de la Custo. Nu numai că nu trebuie să vă feriţi de a purta imprimeuri de sus până jos, dar nici măcar tocurile de la pantof sau mânerul de la poşetă nu trebuie să rămână neilustrate. Filosofia Custo reprezintă curajul de a uita de toate regulile vestimentare pe care le-aţi învăţat până acum.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite