Criza schimbă modul de consum

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Criza schimbă modul de consum
Criza schimbă modul de consum

Peste 50% din români ar cumpăra aceleaşi produse, dar în cantităţi mai mici, în condiţii de recesiune economică. Peste 60% din români ar reduce din bugetul alocat pentru excursii şi călătorii, în vreme ce 56% ar renunţa la obiectele de lux, arată un studiu al companiei Mednet.

Cel mai recent studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, în colaborare cu Media XPrimm, relevă că ieşirile în oraş, îmbrăcămintea şi investiţiile sunt incluse şi ele pe lista economisirii. Românii sunt însă consecvenţi în ceea ce priveşte mâncarea, alimentele aflându-se pe ultimul loc în topul renunţărilor.

Diferenţe între Bucureşti şi provincie

Locuitorii din Capitală sunt mai puţin dispuşi să renunţe la excursii, doar 59,5% ar alege să îşi amâne călătoriile – prin comparaţie cu 61,5% din cei din provincie.

O diferenţă mai mare se remarcă în privinţa cheltuielilor pe haine. 52,1% din românii din provincie mărturisesc că ar renunţa la reînnoirea garderobei, comparativ cu 56,3% din cei din Bucureşti.Ieşirile la restaurant şi distracţia fac şi ele parte din lista tot mai lungă a renunţărilor. Bucureştenii sunt însă mai retincenţi, doar 53,1% renunţă la distracţii comparativ cu 55,2% din cei din alte regiuni. Locuitorii din Capitală ar renunţa cel mai uşor la investiţii (41,7%), faţă de 48,7% din cei din provincie.

Alimentele sunt singurele produse la care nici bucureştenii şi nici cei din restul ţării nu ar renunţa. O treime din cei intervievaţi au declarat că actuala criză nu le va influenţa obiceiul de consum.

Cantitatea sau preţul?

Potrivit studiului, gălăţenii cumpără aceleaşi produse ca şi până acum (62,2%), dar în cantitate mai mică. Ei sunt urmaţi de brăileni şi ieşeni cu 60%, respectiv 53,5%. Locuitorii din Timişoara (2,2%) şi Braşov (2,6%) spun că nu vor renunţa la cantitate, dar vor căuta produse mai ieftine pentru a face economie.

Studiul a fost realizat în perioada 28 ianuarie – 10 februarie 2009, pe un eşantion de 812 persoane, pentru Bucureşti, şi 853 persoane pentru oraşele cu mai mult de 100.000 de locuitori, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani.

Costurile contează mai puţin

Peste jumătate din români spun că vor cumpăra aceleaşi produse, dar în cantităţi mult mai mici. Doar 9% din populaţie preferă produsele cu un preţ mai mic.

image
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite