Criza, cel mai bun agent electoral

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deriva economiei americane îl împinge tot mai puternic pe Obama către Casa Albă. John McCain, candidatul republican la preşedinţia Statelor Unite, vorbeşte deja despre posibilitatea de a pierde alegerile.

Candidatul democrat pentru Casa Albă, Barack Hussein Obama, şi-a consolidat în ultimele săptămâni şansele de a deveni următorul preşedinte american, principalul “agent electoral” al acestuia, în opinia experţilor, fiind chiar criza prin care trece economia americană.

O altă problemă majoră a republicanului John McCain continuă să fie incapacitatea acestuia de a demonstra electoratului că, dacă va câştiga alegerile, acest lucru nu va însemna un “al treilea mandat al preşedintelui Bush”, după cum susţin democraţii. Susţinerea directă de care se bucură Obama din partea principalelor canale media americane reprezintă un alt avantaj al democratului. Fox News a rămas printre puţinele canale de ştiri care îl susţin pe John McCain.

“Nu fiţi trişti pentru mine”

John McCain a vorbit deja electoratului despre posibilitatea de a pierde alegerile. Întrebat dacă s-a gândit la posibilitatea unui eşec în 4 noiembrie, McCain a replicat: “O, bineînţeles! Dar nu îmi fac griji pentru asta. Am avut o viaţă minunată. Vreau să mă întorc să trăiesc în Arizona şi să reprezint acest stat în Senat”. “Nu fiţi trişti pentru John McCain, şi John McCain va încerca să nu fie trist pentru el însuşi”, a continuat fostul erou de război.

Declaraţiile lui McCain vin pe fondul publicării mai multor sondaje de opinie defavorabile taberei republicane. Astfel, în majoritatea sondajelor, fie că au fost realizate de Rasmussen Reports, Reuters / C-Span, Hotline / FD sau Gallup, democratul conduce cu trei până la şase procente.

Ultima lovitură pentru McCain vine din partea fostului secretar de stat, din prima administraţie Bush, Colin Powell, care şi-a exprimat sprijinul faţă de Obama. Analiştii susţin că de fapt Powell plăteşte o poliţă republicanilor după ce a fost marginalizat în 2004.

Meniuri electorale

Mai multe restaurante au ieşit pe piaţă cu meniuri şi prăjituri care poartă denumirea celor doi candidaţi la preşedinţie. Clienţii au de ales între “Obamletă” şi “McCainletă”. Omleta “democrată” aduce însă venituri de două ori mai mari decât omleta “republicană”.

O patiserie a lansat în schimb biscuiţii Obama, acoperiţi cu zahăr pudră albastru şi biscuiţii McCain, acoperiţi de pudră roşie, acestea fiind şi culorile celor două partide. Consumatorii admit că aleg produsele nu în funcţie de ingrediente, ci în funcţie de politicianul pe care îl susţin.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite