Criminaliştii: Huidu e vinovat de moartea a trei oameni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bolidul condus de Huidu a fost parţial distrus în accident
Bolidul condus de Huidu a fost parţial distrus în accident

Şerban Huidu este singurul vinovat de producerea accidentului rutier în care trei persoane şi-au pierdut viaţa la jumătatea lunii octombrie a anului trecut.

Aceasta este principala concluzie la care au ajuns procurorii braşoveni - care instrumentează dosarul deschis pe numele vedetei pentru ucidere din culpă - după ce au analizat rezultatele expertizei realizate de specialiştii de la Institutul Naţional de Expertize Criminalistice (INEC).

87 de km/oră în momentul impactului

Astfel, raportul arată că autoturismul de teren Mercedes condus de Huidu a intrat pe contrasens înainte de impactul frontal cu Dacia Logan, în care se aflau cele trei victime: Ştefan Balogh Lungu (55 de ani), Magda Drăghici (54 de ani) şi Ion Garbiş (54 de ani). Procurorii susţin în continuare că motivul este ,,neadaptarea vitezei la condiţiile de drum (carosabil umed)", deşi martorii audiaţi în cauză au declarat fie că vedeta a tăiat o curbă intenţionat, pentru a nu încetini, fie că a întors capul pentru a-şi dojeni copiii care cântau pe bancheta din spate a maşinii.

Pe de altă parte, surse judiciare susţin că experţii au stabilit clar că SUV-ul condus de Şerban Huidu rula cu 87 de kilometri/oră la momentul impactului, o viteză mult prea mare pentru locul în care s-a produs accidentul, chiar şi în condiţiile în care şoseaua ar fi fost uscată.

Impactul a avut loc într-o curbă de pe DN1, semnalizată corespunzător, la ieşirea din localitatea prahoveană Timişu de Sus - zonă în care viteza maximă admisă este de 50 de kilometri/oră şi în care depăşirea este interzisă. De altfel, cu doi ani înainte de producerea tragediei, Huidu a rămas fără permis după ce a fost surprins de poliţişti depăşind neregulamentar, în aceeaşi zonă.

Vitezele cumulate: 127 de km/oră

Potrivit experţilor, autoturismul Logan, lovit frontal de maşina de teren condusă de Şerban Huidu, circula şi el cu 40 de kilometri/oră. „Viteza probabilă, pentru că nu a putut fi stabilită cu exactitate", au explicat sursele citate. Potrivit acestora, la impact frontal, viteza celor două maşini, cu mase diferite, se cumulează. Astfel, a rezultat la impact o viteză de 127 de kilometri/oră, de unde şi deznodământul dramatic.

Raportul INEC se întinde pe 60 de pagini şi va fi dat publicităţii de anchetatori după ce va fi studiat de toate părţile din dosar. „Deformaţiile celor două maşini implicate în accident, evaluarea poziţiei reciproce a autovehiculelor pe baza urmelor de deformare, toate acestea sunt elemente care au fost valorificate în cadrul expertizei criminalistice făcute de noi", a fost singura explicaţie oficială dată de directorul-adjunct al INEC, Grigoraş Beţiu. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite