Creştere de 70% pe timp de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Creştere de 70%  pe timp de criză
Creştere de 70% pe timp de criză

În ciuda scăderii generale a pieţei de materiale de construcţii, Dragoş Irimescu îşi continuă planurile de investiţii la firma sa, Depaco. Vânzările au crescut la Depaco cu 70% în acest an, ca urmare a strategiei de investiţii, de marketing şi de resurse umane.

Pe fondul scăderii pieţei de construcţii cu 6,3% în primele şapte luni, conform datelor comunicate de INS, producătorii de materiale de construcţii se confruntă cu o scădere accentuată a cererii.

În aceste condiţii, creşterea cu 70% a producţiei în această perioadă în sectorul cel mai afectat de criză este cu certitudine o performanţă. Depaco, producătorul ţiglei metalice Wetterbest, este una dintre companiile care pare că a beneficiat de pe urma crizei economice.

„Pentru noi, în 2009, cererea a fost mai mare decât anul trecut, deşi este evident că la nivel naţional piaţa s-a contractat“, a declarat Dragoş Irimescu, proprietarul Depaco. Dacă în 2008 s-au comercializat 13-14 milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică, pentru 2009 se anticipează o reducere la maximum 11 milioane de metri pătraţă. Valoric însă scăderea este mai mare, dacă se ţine cont că preţurile au scăzut cu aproximativ 30% faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă că în 2009 piaţa s-a înjumătăţit.

Scăderea este şi mai mare la vânzările de tablă cutată, producătorii de profile metalice industriale confruntându-se cu probleme importante.

Investiţii de 250.000 de euro până în 2010

În primele opt luni ale anului 2009, Depaco a înregistrat o cifră de afaceri de 2,9 milioane de euro, în creştere comparativ cu perioada similară a anului trecut, când a fost de 2,2 milioane de euro. Irimescu explică performanţa obţinută prin faptul că „în timp de criză ori te speri şi fugi, ori îţi iei inima în dinţi şi mergi mai departe cu planurile tale şi continui să investeşti“.

Depaco a finalizat la începutul anului o investiţie de 150.000 de euro pentru o nouă linie de producţie pentru ţigla metalică. Astfel la fabrica de la Băicoi sunt cinci linii automate de producţie, pentru ţiglă, tablă cutată, coame rotunde şi tablă plată, acoperind toată gama de sisteme complete de învelitori metalice. Pentru acest an, Depaco mizează pe o creştere a cifrei de afaceri la cinci milioane de euro.

Pe lângă investiţiile în liniile de producţie, Dragoş Irimescu spune că profitul a crescut şi printr-o mai bună gestiune a businessului, care s-a concretizat prin reorganizarea departamentelor de aprovizionare, marketing, logistică şi vânzări. „Anul trecut au fost foarte multe importatori, care au pierdut teren în 2009. În plus, micii producători şi-au diminuat vânzările“, adaugă el.

Producţia demarează în 1999

Din 1990 până în 1999, Dragoş Irimescu a activat în domeniul comerţului, intrând pe partea de producţie în 1999 cu o fabrică de tâmplărie de aluminiu şi PVC.

Primele acţiuni la compania Final Construct, importator de materiale de construcţie, le-a achiziţionat în 2000, pentru ca în 2007 să devină acţionar majoritar şi să decidă reprofilarea pe producţie. Marca Wetterbest este originală şi a fost elaborată de către o firmă de branding, Zet Communication. Totodată a avut loc şi rebranduirea firmei, care din Final Construct a devenit Depaco.

Carte de vizită

Absolvent al Institutului Politehnic Bucureşti, Facultatea de tehnologia Construcţiilor de Maşini (TCM).
Până în 1990 a lucrat ca inginer proiectant la MEFIN Sinaia şi la Institutul CITPCM din Bucureşti.
Între 1990 şi 1999 are afaceri în comerţul cu amănuntul şi ridicata.
În 1999 intră în acţionariatul Final Construct, la care devine acţionar majoritar în 2007, pe care o transformă în Depaco, producător de ţigle metalice şi tablă cutată.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite