Creatorul de roboţi sumo

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Influenţat de celebra emisiune „MythBusters“ de pe Discovery, un tânăr student din Bucureşti construieşte mici „Robocopi“ luptători.

Înainte de ziua aceea, Alexandru Alin Jderu refăcea maşini. Sau poate că e mult spus „refăcea", pentru că Alexandru a fost dintotdeaua pasionat de partea electrică şi electronică a obiectelor. Aşa că se mulţumea cu redesenarea iluminării interioare şi a sistemelor audio ale autovehiculelor ce-i picau în mână. Asta era înainte, aşadar. Apoi, într-o bună zi, a văzut la televizor, pe postul Discovery, emisiunea „MythBusters". Iar maşinile au trecut pe planul doi, înlocuite de o pasiune mai veche, roboţii. A intrat la Politehnică, Facultatea de Inginerie, şi s-a pus pe construit mici luptători.

Zilele acestea se prea poate să-i vedeţi poza lui Alexandru Jderu pe nişte postere dintr-o campanie Discovery. E forma lui de a da înapoi ceva, către cei l-au determinat să-şi urmeze pasiunea.

De la maşini la „Robot Challenge"

Pe afişele respective, Alexandru Jderu este prezentat ca fiind „un student pasionat de tehnică şi ştiinţă", care, inspirat de aventurile lui Jamie Hyneman şi Adam Savage din „Vânătorii de mituri", a început să construiască „diverse maşinării care mai de care mai complexe".

Procesul acesta de construcţie i-au adus deja lui Jderu câteva participări la competiţii internaţionale, precum „Robot Challenge, unde din 2004 şi până astăzi peste 800 de roboţi şi-au etalat tehnica". În prezent, Alexandru lucrează la ultima creaţie: un robot sumo cu care vrea să participe la o competiţie internaţională. Pentru cei crescuţi în epoca „Sandy Belle", „Cuceritorii spaţiului" şi „Ţestoasele Ninja", şi pentru care definiţia SF-ului era scena din „Terminator 2" în care Arnold se recompunea dintr-o substanţă lichidă, un robot sumo ar putea suna cel mult ca o glumă nevinovată. Alexandru ne contrazice.

„E foarte la modă chestia asta, a ajuns şi în România. Uite, chiar peste o lună se va organiza şi aici o ediţie «Robot Challenge»". Regulile unei bătălii de anvergură între doi roboţi sumo sunt extrem de bine definite. Se pun doi roboţi pe un ring cu diametrul de 148 de centimetri. Aceştia nu au voie să atingă marginea albă, groasă de 5 centimetri. Cei doi luptători sunt apoi puşi să se contreze mai mult sau mai puţin violent, până ce unul dintre ei părăseşte câmpul de luptă. Dimensiunile maxime ale unui astfel de robot sunt 20 de centimetri înălţime, 20 de centimetri lăţime şi 3 kilograme masa totală.

Despre „Efectul Discovery"

În 1997, Discovery Channel a emis pentru prima dată în România, oferindu-le telespectatorilor programe unice despre ştiinţă, tehnologie, călătorii sau inginerie, făcându-le cunoştinţă cu oameni fascinanţi şi arătându-le unele dintre cele mai uluitoare locuri din lume. De atunci, Discovery Channel a devenit cel mai urmărit canal de documentare din România, fiind considerat „cel mai fascinant" brand media din ţara noastră.

Cu ocazia celei de-a 15-a aniversări, Discovery România a realizat un studiu de piaţă pentru a evalua impactul pe care brandul Discovery l-a avut asupra românilor, de-a lungul timpului.  Pe baza acestor rezultate, echipa Discovery România a decis să lanseze pe 12 martie o campanie de marketing intitulată „Efectul Discovery", pentru a sublinia modul în care televiziunea a avut un impact în vieţile privitorilor români. Fanii sunt invitaţi să participe, împărtăşind prin intermediul Facebook şi Twitter, poveştile lor despre modul în care i-a inspirat Discovery de-a lungul timpului.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite