Craiova: Minela Popa face peruci şi machiază actori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doljeanca a fardat titani ai scenei româneşti şi a construit peste 50 de peruci din păr natural şi sintetic. Radu Beligan, Adrian Pintea şi Oana Pellea i-au trecut prin mâini.

„Am făcut peruci pentru 20 de persoane din Drobeta Turnu Severin, Craiova şi Bucureşti, care au suferit de boli crunte şi cărora le-a căzut părul. O tânără de 18 ani trebuia să susţină examenul de bacalaureat, dar nu mai ieşea din casă pentru că îşi pierduse podoaba capilară. Îi era ruşine de colegi, de profesori. Părinţii mi-au solicitat ajutorul şi am rezolvat situaţia. Astfel a scăpat de izolare“, povesteşte Minela. Pentru o perucă, femeia are nevoie de mii de fire de păr, un ac special, calapod, pânză sau mătase naturală, dar şi de foarte multă răbdare.

Specialista spune că, pe vremuri, exista un centru care colecta păr, astfel că toate teatrele ţineau rezerve. În prezent nu mai există nici centru, nici peruchieri, Minela fiind singura profesionistă cu această îndeletnicire din Oltenia. Craioveanca mărturiseşte că nu se mai găsesc oameni entuziaşti care să stea ore în şir să agaţe pe pânză fir cu fir.

„Cât par de agitată în viaţa cotidiană, aşa sunt de migăloasă şi liniştită când mă aşez pe scaun, la muncă. E extrem de dificil să execuţi o perucă doar cu un ac de plantat ce are un vârf extrem de ascuţit, pe care abia îl poţi vedea. Părul natural este de preferat la peruci, pentru că este mai uşor de coafat. Cel sintetic nu se poate ondula“, adaugă femeia. Mai mult, Minela a realizat  peruci din sfoară răsucită, din melană sau din cânepă şi urechi de măgar din păr sintetic.

Beligan şi Pintea, galanţi

Dincolo de perucherie, Minela dedică peste 8 opt ore din zi machiajului aplicat actorilor, pentru apariţiile pe scenă. I-au trecut prin mână mii de oameni de cultură, dar şi fotomodele. Îşi aminteşte că maestrul Radu Beligan a fost „aranjat“ de ea, pentru două spectacole. „Domnul Beligan nu cerea niciodată nimic, se lăsa pur şi simplu pe mâinile mele, fără nicio indicaţie. Mi-a spus o dată: «Aştept pe altcineva să facă acest lucru (să mă fardeze – n.r.), pentru că eu nu cunosc decât ceea ce fac». Adică fiecare cu meseria lui. Este o persoană extraordinar de galantă, un boier. La fel şi Adrian Pintea, pe care îl machiam în ultimul sfert de oră, pentru că juca rolul principal, al lui Hamlet. Era de o candoare şi linişte incredibile!“, încheie Minela.

Ce personalităţi aţi mai fardat?
Pe Oana Pellea am machiat-o de şapte ori în cadrul aceluiaşi spectacol, „Hamlet“. I-am făcut şapte înfăţişări. Era mama lui Hamlet, adică a lui Adrian Pintea. A fost de muncit pentru că Oana este mai tânără decât Adrian. Am mai colaborat cu Maria Ciobanu, Lucreţia Ciobanu, Victor Rebengiuc şi alţii.

Ce trucuri folosiţi, în calitate de machior?
Contează foarte mult regulile de igienă: demachierea de seară este cea mai importantă, hidratarea nocturnă şi cea de zi. Principala regulă de machiaj este că fardurile trebuie să fie puţine şi scumpe. Recomand ca, în afară de creme, să fie folosite bază de fond de ten, pudră, rimel, anticearcăn, ruj, farduri de pleoape şi obraz.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite