Craiova: Adriana Teodorescu este trup şi suflet pentru păpuşari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craiova: Adriana Teodorescu este trup şi suflet pentru păpuşari
Craiova: Adriana Teodorescu este trup şi suflet pentru păpuşari

Iubeşte atât de mult copiii încât şi-ar dori ca în tot ce ţine de educaţia lor prin intermediul teatrului să li se  ceară părerea, iar ea chiar să conteze.

Vorbeşte despre păpuşerie cu atâta foc, încât te trezeşti dorindu-ţi imediat să afli mai mult, să pătrunzi înţelesurile acestui fenomen şi să te bucuri în cele din urmă de tot ce-ţi poate oferi. Adriana Teodorescu, secretarul literar al Teatrului pentru Copii şi Tineret Colibri de 13 ani, este unul dintre oamenii care animă locul în care trăieşte şi nu oboseşte o clipă să caute noi şi noi idei pe placul copiilor, adolescenţilor, de ce nu, chiar pe sufletul adulţilor care n-au uitat să fie copii, şi spre binele întregii comunităţi. De teatrul de păpuşi s-a ataşat din vremea studenţiei la Teatrologie, în cadrul Academiei de Teatru şi Film, unde mergea şi la clasa maestrului Cristian Pepino.

A ştiut mereu că vrea altceva

În ‘90, când termina Liceul Elena Cuza, nimic nu părea să o convingă din latura umanistă a învăţământului universitar craiovean să rămână aici la studii. Nu a vrut să urmeze o facultate doar de dragul de a bifa şi un asemenea capitol în viaţa sa. A intrat în câmpul muncii, gustând din amărăciunea unei profesii imposibile, cum i s-a părut cea de laborant în şcoală. „Primeam broaşte şi şerpi pe care trebuia să îi pun în formol. Mi-a fost cu neputinţă să fac aşa ceva. Îi luam şi îi duceam în parc“, îşi aminteşte Adriana. Doi ani mai târziu intra la Teatrologie şi ştia că este exact ce vrea pentru tot restul vieţii profesionale. Gustul participărilor la festivaluri şi implicării în numeroase proiecte l-a prins de atunci.

Ani frumoşi, cu teatru mult

A fost parte din festivalurile tineretului de la Piatra Neamţ, din întâlnirile şcolilor de teatru de la Târgu Mureş, din vestitul „D’ale Bucureştilor“. La sfârşitul anului III lucra la Theatrum Mundi, actualul Metropolis, ca secretar literar, post pe care a venit la Craiova. Întâlnirea cu Teatrul de păpuşi de aici o descrie ca un salt în timp, înapoi în copilărie. „Primul mare spectacol pe care l-am văzut la Colibri a fost «Păcală». Era neschimbat. Am avut un şoc... de bine“, mărturiseşte Adriana Teodorescu, amintindu-şi de teatrul care era vârful de lance al păpuşeriei româneşti, în competiţie cu Ţăndărică. 

A din GAG-ul cultural

Cu doi ani în urmă a simţit nevoia unei alternative la instituţiile de teatru de stat. Împreună cu scenograful Eustaţiu Gregorian şi cu Gusti Teodorescu, două suflete aproape de păpuşari, au înfiinţat Asociaţia culturală GAG. Aşa au apărut proiectele „Renii lui Moş Crăciun“, Tramvaiul cu GAG-uri, tabăra de la Tismana, Cutia cu poveşti sau Atelierele de creaţie. Anul trecut GAG şi Muzeul de Artă vernisau prima expoziţie de scenografie a maestrului Gregorian, omul de la care a învăţat cât este de important să-ţi păstrezi verticalitatea. Asociaţia a reunit la Craiova studenţii de la Păpuşerie, iar împreună cu Muzeul Olteniei va da viaţă Muzeului Teatrului de Păpuşi, care va funcţiona la Casa Băniei.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite