Costul refinanţării scumpeşte leasingul în euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Analiştii spun că dobânzile aferente finanţărilor în moneda europeană vor atinge, în curând, pragul de 9% Leasingul românesc s-ar putea scumpi în perioada imediat următoare, având

Analiştii spun că dobânzile aferente finanţărilor în moneda europeană vor atinge, în curând, pragul de 9%

Leasingul românesc s-ar putea scumpi în perioada imediat următoare, având în vedere creşterea costurilor de refinanţare pe piaţa internaţională. Şefii companiilor de leasing susţin că dobânzile pentru finanţările leasing ar putea depăşi în curând nivelul de 9% la contractele în euro, de la 7,5% cât erau anul trecut.

Companiile de profil îşi finanţează activitatea prin credite de la bănci, apoi plasează banii obţinuţi în contracte de leasing, cu randamente mai mari. Majorarea costurilor la care se finanţează societăţile de profil le constrâng pe acestea să urce nivelul dobânzilor pentru a menţine o marjă suficientă de profil.

"Pieţele internaţionale determină în continuare creşteri ale dobânzilor. Estimarea de la începutul anului (8,5% dobânda medie la euro n.r.) a devenit realitate chiar în primul trimestru şi, mai mult decât atât, pragul de 9% va fi în curând depăşit ca medie a pieţei de leasing", a declarat Septimiu Postelnicu, directorul general al

Unicredit Leasing, pentru NewsIn. Acesta anunţase, la începutul acestui an, că Unicredit Leasing urmează să majoreze dobânzile "deoarece presiunea este foarte mare" din cauza creşterii costurilor de refinanţare. În plus, Postelnicu a menţionat că societăţile de leasing vor deveni, asemenea băncilor, mai prudente şi selective în ceea ce priveşte aprobarea şi derularea tranzacţiilor.

Claudiu Emanuil Stănescu, directorul general al BCR Leasing, este de părere că lipsa de lichidităţi din piaţă a generat o creştere a costurilor de refinanţare la nivelul pieţei europene, mai ales pentru jucătorii care au ca sursă de finanţare băncile mamă.

"Nu vorbim doar de primii jucători care accesează în special surse de finanţare externe", a precizat acesta referindu-se şi la societăţi de leasing care se refinanţează de pe piaţa locală, unde costurile sunt mult mai mari.

Pe de altă parte, Mihaela Mateescu, directorul general al Raiffeisen Leasing, consideră că fenomenul este unul natural în ce priveşte evoluţia pieţelor financiare care, privite în orizonturi mai ample de timp, cunosc atât perioade de dezvoltare, cât şi perioade de criză. "

Piaţa noastră încă tânără se confruntă acum pentru prima dată cu aspecte cu care pieţele tradiţionale se întâlnesc tot timpul", a explicat Mateescu.

Societăţile de profil au dat startul majorării de dobândă

Societăţile de leasing au început deja să majoreze costurile aferente finanţărilor de acest tip. Astfel, BCR Leasing va creşte dobânzile începând cu această lună, iar Raiffeisen Leasing a operat deja majorări cu până la 1-2 puncte procentuale. "BCR Leasing a intrat în categoria celor care s-au mişcat sensibil, adică modificarea de dobândă va interveni de la începutul lunii mai şi implică o creştere de numai 0,5 puncte procentuale, adică de la 7,5% la 8%", a precizat directorul general al BCR Leasing.

Acesta a adăugat că societatea pe care o conduce mizează mai ales pe obţinerea de profit din servicii adiacente, precum taxele de înmatriculare, asigurările sau rovinieta. Raiffeisen Leasing a majorat încă din primul semestru dobânda cu 1-2 puncte procentuale.

"Raiffeisen Leasing şi-a majorat dobânda cu 1-2% în primul trimestru din 2008, ca efect al creşterii costurilor de refinanţare", a spus directorul general al Raiffeisen Leasing. În plus, aceasta a menţionat că ofertele companiilor vor rămâne personalizate pentru segmentul corporativ, în funcţie de activele şi volumele finanţate.
Dobânzile se ridică, în prezent, la 7,5-8%

Directorul general al BCR Leasing a arătat că dobânzile pe piaţa românească de leasing se situau în intervalul 7,5 - 7,7% pe an, după Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB), care a avut loc în toamna anului trecut. În prezent, dobânzile anuale se situează în intervalul 8,5% - 9,5%. Totodată, directorul general al Raiffeisen Leasing a menţionat că majoritatea contractelor de finanţare de pe piaţa românească de leasing se regăsesc la dobânzi între 7,5 şi 8%, existând şi excepţii în sensul reducerilor sau măririlor de dobândă, în funcţie de tranzacţie.

Mateescu estimase la sfârşitul lunii ianuarie că "se va ajunge rapid la alinierea dobânzilor oferite de firmele de pe piaţa românească de leasing, în jurul unei medii de 8,5-9%". Aceasta a explicat că, în acest an, are loc o inversare a trendului de evoluţie a dobânzilor după ce, mulţi ani la rând, acestea au scăzut constant.

>> Pieţele internaţionale determină în continuare creşteri ale dobânzilor
Septimiu Postelnicu, director general Unicredit Leasing

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite