Consumul de iaurturi de băut creşte vizibil de la an la an

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Consumul de iaurturi de băut creşte vizibil de la an la an
Consumul de iaurturi de băut creşte vizibil de la an la an

Românii consumă din ce în ce mai mult iaurt pentru băut, spun principalii producători. Astfel, consumul s-a dublat în ultimul an faţă de cel din 2007, ajungând la o cotă de 18% din piaţa internă a iaurturilor.

Iaurturile de băut au ajuns, în ultimul an, la o cotă de 18% din totalul pieţei de profil din România. Consumul de iaurturi de băut a crescut, în perioada iunie 2008 – iunie 2009, cu trei puncte procentuale faţă de anul 2007 şi s-a dublat faţă de anul 2006, când acestea deţineau o cotă de doar 9,9% din volumul pieţei, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Majoritatea copiilor au carenţe de calciu
Aproximativ 93% dintre copiii din mediul urban din România au deficienţe de aport de calciu şi aproape toţi au deficit de vitamina D, potrivit studiului MAMMI, realizat de producătorul de lactate Danone. Astfel, calciul din alimentaţia a nouă din zece copii cu vârsta cuprinsă între trei şi şase ani, este în medie de 524 de miligrame pe zi, faţă de un aport standard recomandat, de 800 de miligrame pe zi, informează studiul citat.
La fel de critic stau lucrurile şi în cazul aportului de vitamina D, rezultatale arătând faptul că 99,7% dintre copii au deficient la acest nutrient.

Piaţă dominată de cinci producători
Românii au cheltuit anul trecut pe lactate proaspete peste 300 de milioane de euro, potrivit datelor primite de la producători. Jumătate dintre vânzări au fost reprezentate de iaurturile clasice şi cele cu fructe. Principalii competitori de pe piaţa internă a iaurturilor sunt Danone, Friesland, Tnuva, Albalact şi Campina care deţin, cumulat, aproape 90% din producţia internă de iaurturi, potrivit unui studiu al companiei de cercetare MEMRB.


 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite