Consultanţii separă trainingul de recrutare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Recrutare sau training? Cele două activităţi sunt oferite "la pachet" de multe dintre companiile româneşti de resurse umane. Pe pieţele dezvoltate se face o distincţie clară între cele două

Recrutare sau training? Cele două activităţi sunt oferite "la pachet" de multe dintre companiile româneşti de resurse umane. Pe pieţele dezvoltate se face o distincţie clară între cele două activităţi.
Conflictul de interese reprezentat de posibilitatea ca un candidat să fie recrutat în timpul activităţilor de training a dus în SUA la separarea celor două activităţi, explică Diana Stanciu, Product Development Manager al Achieve Global. "În Europa de Vest şi în America de Nord n-o să găsiţi companii care să facă şi recrutare, şi training. De exemplu, în Franţa este interzis ca o firmă de recrutare să facă şi servicii de outsourcing", spune Mihaela Perianu, Managing Partner al Dale Carnegie Training România. "Clienţii se tem să nu abordăm participanţii la training pentru proiecte de recrutare. În 2-3 zile cât durează un curs, poţi să cunoşti cât de cât o persoană pe care ulterior să o recomanzi pentru proiecte de recrutare", explică Perianu. Acest tip de companii, care oferă mai multe servicii, sunt specifice Europei de Est, consideră managerul. De altfel, chiar şi Dale Carnegie Training provine din Departamentul de training al AIMS. Schimbarea nu a fost cerută de piaţă, ci este mai degrabă o consecinţă a dezvoltării ei. "Motivul principal pentru care am decis tranziţia de la o divizie de training, din cadrul AIMS la o entitate juridică separată (Dale Carnegie) a fost dorinţa de a face training la un nivel mult mai înalt de calitate şi de a avea posibilitatea de a pregăti echipa după standarde internaţionale", arată managerul. "O companie locală de training, cum a fost Divizia de training Aims, face cursuri foarte bune, dar modalitatea de a pregăti şi livra cursurile este pe principii de "reinventare a roţii". Pe de altă parte, o firmă locală nu prea are un program de pregătire strucurat al nou-veniţilor în echipă. Astfel, din punctul meu de vedere, eficienţa este mult mai scăzută", completează Perianu. După un an de funcţionare sub noul nume, rezultatele au fost mai bune în termeni de calitate şi bani, cu mai puţini oameni în echipă, arată managerii. "Standardele de vânzări şi livrarea cursurilor sunt mult mai înalte, eficienţa este mult, mult mai mare", explică Perianu.
Experienţa internaţională are şi un dezavantaj, mai ales în ceea ce priveşte percepţia publicului. "Temerea, în general, legată de companiile internaţionale este că programele de training sunt standard şi că rolul trainerului este acela de a repeta cuvânt cu cuvânt structura cursului. Este complet eronată această temere. Dale Carnegie are o bază de date de mii de programe de training care sunt în permanenţă îmbunătăţite. În funcţie de nevoile concrete ale clientului, adaptăm programa de training. Filosofia Dale Carnegie este aceea că trainerul face diferenţa, şi nu materialele de curs. Rolul trainerului nu este acela de repeta automat un program de training standard", explică Perianu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite