Constanta: Un director de şcoală cu educaţie militară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

A căutat căi de compromis pentru a ţine sub control generaţii întregi de elevi care au trecut pe la Grupul Şcolar de Electrotehnică şi Telecomunicaţii

Poate face o diferenţă între ceea ce a fost în trecut şi schimbările din învăţământ de-a lungul anilor, pentru că din 1991 conduce Grupul Şcolar de Electrotehnică şi Telecomunicaţii. Vorbeşte cu greu doar despre propria persoană şi de fiecare dată pune la înaintare munca în echipă. A luptat pentru schimbarea mentalităţii şi crede că a reuşit să apropie elevul de profesor şi de părinte, o relaţie crucială pentru educaţie. După înfiinţarea liceului au început şi greutăţile pe care a încercat să le pună şi să le rezolve într-o ordine firească. „Am plecat la un drum dificil, un liceu cu profil tehnic care după Revoluţie a fost primit cu ostilitate pentru că lumea considera că salvarea României stă în cele teoretice deşi, în ţările europene curentul era exact invers“, spune directorul Gavrilă.

Echipă de valoare

Pentru a avea succes nu trebuie să fi singur, consideră directorul liceului care vorbeşte despre echipa pe care s-a putut baza pentru proiectele europene la care s-a muncit din greu pentru ceea ce însemna specializarea elevilor şi profesorilor peste graniţă. „Au fost perioade când am coordonat şi patru proiecte într-un an. A fost o provocare pentru că trebuie să ţii şi o gestiune financiară riguroasă“, afirmă Gavrilă. În prezent, şcoala are parteneriate cu licee din Italia, Spania, Portugalia, Franţa şi Suedia.

Premiere pe bandă rulantă

Se poate lăuda că a fost printre primii care a adus în şcoală psihologul, care în timp şi-a justificat rostul şi a acordat asistenţă atât elevilor, cât şi profesorilor şi chiar părinţilor. Un prim rezultat a fost diminuarea actelor de violenţă. A urmat o măsură de protecţie şi nu a fost nevoie să aducă musculoşi sau să plătească paza. „În loc de forţe de represiune am implicat familia şi şcoala. Avem câte un părinte care face de serviciu pe şcoală. Sunt unii care nu sunt pregătiţi să fie părinţi, dar aşa i-am responsabilizat şi am creat şi un climat plăcut“, povesteşte Gavrilă. Preocupările sale au insistat pe democratizarea actului educaţional şi aşa a fost creată prima pagină a elevului, unde se asumă obligaţii care trebuie respectate sau un jurnal al profesorului.

Negocierea… mama înţelepciunii

„Atunci când îndeplineşti o funcţie, fiecare trebuie să se gândească că trebuie să lase ceva în urma sa pentru că de aceea a fost pus acolo“, a spus directorul Gavrilă atunci când l-am întrebat de ce se implică atât de mult. A călătorit mult şi nu vede diferenţe foarte mari faţă de şcolile europene. Au o dotare mai bună, dar au probleme mai mari când e vorba de a gestiona comportamentul elevilor. „La noi, după ’90, când mulţi părinţi au plecat în străinătate, copiii au rămas cu probleme induse. Am văzut şi lucruri bune cum ar fi: munca în echipă, seriozitatea şi mai ales mi-a plăcut respectul pentru reguli. O societate care nu respectă regulile este sortită pierii“, mărturiseşte directorul.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite