Constanţa: Şoseaua de coastă va fi construită cu bani de la Guvern
017 miliarde de lei vechi au fost puşi deoparte de Primăria Constanţa pentru finanţarea proiectelor.
Consilierii locali au aprobat proiectul de hotărâre pentru realizarea studiului de prefezabilitate pentru proiectul de investiţii „Riviera Tomis“. Astfel, specialiştii au primit undă verde pentru a face primele calcule care vizează modul de realizare a şoselei de coastă. „Urmează să se facă şi studiul de fezabilitate şi să se vadă ce variante vor adopta arhitecţii şi proiectanţii ca fiind cele mai economicoase, cele mai rapide şi cele mai plăcute. Înclin să cred că vom avea un pod în zona Faleză Nord peste golful unde nu se poate construi şoseaua între râpă şi mare“, a declarat Radu Mazăre, primarul Constanţei. În mare parte s-a rezolvat şi problema finanţării. În momentul de faţă, autorităţile aşteaptă aprobarea portofoliului de investiţii pentru Zona Metropolitană Constanţa, şoseaua de coastă fiind primul proiect care va primi fonduri din cele 91 de milioane de euro.
Pregătirea pentru licitaţii
Dacă lucrurile vor merge aşa cum este prevăzut, autorităţile spun că cel mai probabil, în această toamnă, se va putea face licitaţia pentru realizarea construcţiei. Mai mult, pentru a nu exista probleme în vederea susţinerii financiare, autorităţile locale au rezervat un fond de rulment în valoare de 1,7 milioane de lei, bani care vor fi folosiţi pentru efectuarea de plăţi în cazul în care vor întârzia banii de la Guvern. Traiectoria finală a şoselei de coastă, care va face legătura dintre Portul Tomis şi Mamaia de-a lungul falezei Constanţa Nord, va fi hotărâtă de firma care va câştiga contractul.
Investiţie pe termen lung
Şoseaua de coastă va fi destinată în special traficului uşor şi va avea o lungime de peste cinci kilometri. Aceasta va urmări baza falezei pe toată lungimea ei până în zona Pescărie unde se va intersecta, cel mai probabil, printr-un sens giratoriu, cu bulevardul Mamaia. Proiectul „Riviera Tomis“ a venit ca urmare a necesităţii de a lega Portul Tomis de staţiunea Mamaia printr-o rută care să nu traverseze centrul oraşului şi pentru decongestionarea traficului de pe bulevardul Mamaia.
În cadrul aceluiaşi proiect urmează să se efectueze şi lucrări pentru protejarea falezei, aflată într-o stare avansată de degradare, punând astfel în valoare potenţialul de dezvoltare a zonei.
Lucrări de consolidare
Proiectul prevede realizarea unui sistem rutier, pistă pentru biciclişti, trotuare, rigolă carosabilă şi spaţii verzi. Vor fi construite patru benzi de circulaţie cu lăţimea unitară de trei metri. Pista pentru biciclişti va fi pe ambele sensuri şi va avea o lăţime de doi metri.
Apa provenită din precipitaţii va fi preluată de un sistem de interceptare dimensionat şi amplasat pentru situaţii accidentale.
În zonele în care traseul drumului se găseşte în apropierea liniei ţărmului se vor executa o serie de lucrări hidrotehnice cu rol de protecţie împotriva eroziunii. Lucrările de consolidare constau în realizarea unor ziduri de sprijin de greutate.