Constanţa: Firmele de leasing scot la vânzare maşinile datornicilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai multe societăţi de profil oferă în geamurile reprezentanţelor auto sau direct pe site-ul de prezentare maşini rulate la preţuri extrem de atractive.

Criza financiară mondială rămâne o oportunitate de îmbogăţire rapidă pentru cei pe care recesiunea i-a prins cu bani puşi deoparte şi care acum pot cumpăra la preţuri de nimic maşini aproape noi, aflate încă în perioada de garanţie.

Mașini vândute pentru plata datoriei

Din cauza faptului că tot mai mulţi români nu mai reușesc să mai plătească ratele de leasing la maşinile cumpărate în urmă cu un an sau doi, mai exact înainte de apariţia primelor semne ale recesiunii, firmele de leasing execută silit datornicii şi scot rapid maşinile la vânzare înainte ca acestea să-şi piardă valoarea de piaţ. Nu puţine au fost cazurile în care maşinile au fost vândute cu o sumă puţin mai mare decât restanţa înregistrată de datornic la firma de leasing.

Comision de 20% din restanță

După principiul „Banca nu pierde niciodată“, firmele de leasing adaugă un comision de maximum 20% din restanța datornicului, după care autoturismul ajunge fie în show-room, fie în târgurile de maşini din marile oraşe. De asemenea, internetul este plin de anunţuri prin care diferite firme scot la vânzare maşinile recuperate de la proprietarii ajunşi în colaps financiar.

Second-hand auto mai ieftin ca în Germania


Pentru că la această oră băncile nu mai oferă niciun fel de împrumut, preţurile maşinilor second hand au scăzut în ţară chiar și cu 30-40%. La asta mai contribuie şi faptul că românul de rând aşteaptă „să treacă criza“ înainte să mai facă o investiţie mai mare care să îi blocheze banii pentru o perioadă. În aceste condiţii maşinile au ajuns să fie mai ieftine chiar şi decât în Germania, ţară considerată până acum câteva luni raiul samsarilor, care s-au îmbogăţit aducând maşini de afară. Ca exemplu, pe site-urile româneşti un VW Golf 5 se poate cumpăra cu sume care încep de la 7000 de euro, faţă de 8.000 până la 9.000 euro, aşa cum reiese de pe site-urile nemţeşti de specialitate www.auto.de sau www.mobile.de.

Autoturisme aproape noi la preţ de nimic


Un autoturism Peugeot 206, vechi de 2 ani şi jumătate, cu un kilometraj de 80.000 de kilometri, la preţ de 2.500 de euro sau un Audi A4, înmatriculat în anul 2005, având 201.217 kilometri parcurşi, varianta full options, poate fi cumpărat acum cu 7.500 de euro www.gemoney.ro. Tot aici este oferit spre vânzare un Fiat Panda din 2005, cu 3200 de euro, cu un kilometraj de 94.000 de kilometri.

Capcanele unui chilipir

Atenţie însă la chilipiruri: unele dintre maşini sunt destul de uzate şi chiar fără garanţie, aşa că pe lângă cei 7.500 de euro plătiţi pe un Audi aţi putea fi nevoit să mai scoateţi din buzunar încă pe atâta pentru a putea remedia eventuale avarii la motor sau la sistemul de transmisie.
Recomandat ar fi să încercaţi să vă împrieteniţi cu unul dintre angajaţii shoroomului. Aceştia vă pot oferi (contracost, bineînţeles) informaţii preţioase despre starea reală a fiecărui vehicul în parte. Asta dacă nu cumva ei primesc comisioane pentru maşinile vândute şi v-ar putea băga pe gât o maşină mai proastă.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite