Conducerea ARR a maruntit licentele anuale in autorizatii trimestriale ca sa-i aiba mai des la mana pe transportatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Revolta in sistemul transportatorilor rutieri din Romania. O lege promovata de Guvernul Romaniei a fost anulata de un ordin intern emis de directorul Autoritatii Rutiere (ARR). Asa cum sustin

Revolta in sistemul transportatorilor rutieri din Romania. O lege promovata de Guvernul Romaniei a fost anulata de un ordin intern emis de directorul Autoritatii Rutiere (ARR). Asa cum sustin transportatorii, Florin Suciu, directorul ARR, a reusit sa blocheze Legea 105 din 2000, printr-o simpla "norma interna", transmisa expres, la sfarsitul anului trecut, la toate agentiile din subordine. Prin ordinul intern, directorul Suciu a dictat - asa cum sustin operatorii de transport - ca licentele pentru trasee sa se acorde la un interval de trei luni. Asta chiar daca legea spune ca "licenta se acorda la cererea transportatorilor pentru o perioada de nu mai mult de un an". Astfel, patronii firmelor de transport s-au vazut in situatia ca, o data la trei luni, sa bata drumul ARR-ului pentru a-si prelungi valabilitatea actelor. Mai mult, asa cum spun unii transportatori, prelungirea licentelor inseamna depunerea unui nou dosar chiar daca "in urma licitatiilor am castigat acele trasee fara probleme. Prin aceasta metoda, birocratia si coruptia in sector se intensifica". Curios este ca multi dintre operatori isi prelungesc licentele direct la ARR central - institutia condusa de Florin Suciu. Operatorii sustin ca ordinul lui Suciu este, de fapt, un prilej pentru "contacte directe" intre anumiti transportatori si sefii ARR, dar si o metoda prin care "sunt tinuti in lesa ceilalti operatori. Este foarte usor ca, la o prezentare pentru prelungirea licentei, sa ti se gaseasca ceva in neregula, un maruntis, si sa fii scos de pe piata. Aceasta decizie birocratica impusa de ARR ne face de ras in Europa, acolo unde licentele se atribuie pe perioade de la 3 la 5 ani. Iar noi suntem blocati la 3 luni". Referitor la decizia de prelungire a licentelor, Suciu recunoaste ca a emis o "norma interna" pentru a obtine un termen pe care sa-l foloseasca la studierea dosarelor carausilor, abia preluate de la Ministerul Transporturilor. In fine, directorul Suciu a declarat ca ARR lucreaza asa cum impune legea si nu ii scoate pe romani de pe piata. "Dar exista nemultumiri peste tot, pe care trebuie sa le rezolvam. Transportatorii nu au sula in coasta din partea ARR. Scandalul de aici a aparut fiindca noi impunem metode moderne de lucru care schimba rutina, obisnuinta si naravurile atat ale lucratorilor din ARR, cat si ale operatorilor de transport". Cert este ca in razboiul dintre carausi si seful ARR romanii au pierdut deja piata in favoarea strainilor, iar sectorul devine unul rezervat pilosilor.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite