Concernul General Motors ocoleşte România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Intenţia producătorului auto de a investi 500 milioane de euro într-o fabrică la Cluj a fost dezminţită de filiala din România. Posibilul proiect era evaluat la 500 milioane de euro, iar

Intenţia producătorului auto de a investi 500 milioane de euro într-o fabrică la Cluj a fost dezminţită de filiala din România.

Posibilul proiect era evaluat la 500 milioane de euro, iar celelalte locaţii avute în vedere sunt în Polonia şi Bulgaria, au declarat surse din piaţa auto ziarului local "Ziua de Cluj". "Decizia urmează să fie luată foarte repede, adică în octombrie-noiembrie. GM a vizitat mai multe locaţii de pe piaţa românească, dar dacă va alege România, fabrica va fi construită în Cluj", au precizat sursele.

General Motors caută oportunităţi de mărire a capacităţii de producţie în Europa de Est. "Printre opţiuni se numără utilizarea capacităţilor de producţie deja existente în fabricile din Rusia şi Polonia în detrimentul construirii de noi capacităţi de asamblare în regiune", se arată într-un comunicat oficial al GM România. Vânzările Chevrolet au crescut în acest an cu 60% în Europa Centrală şi de Est, cea mai mare valoare fiind înregistrată în Rusia, 90%.

"General Motors a luat deja hotărârea de a creşte producţia Chevrolet în uzina din Sankt Petersburg, Rusia, de la un nivel de 30.000 unităţi la 70.000 în 2008 şi va începe producţia la fabrica FSO din Varşovia în al patrulea trimestru al acestui an", se mai arată în comunicatul General Motors. În Kazahstan, partenerul GM, AziaAvto, a început recent asamblarea a trei modele Chevrolet.

Dacă ar fi să dăm crezare surselor citate de ziarul "Ziua de Cluj", fabrica va produce modele Opel, pentru care investiţia este estimată la peste 500 milioane de euro. Uzina ar urma să fie construită în parcul industrial Tetarom III, pe un teren de 100 de hectare. Conform surselor citate de "Ziua de Cluj", General Motors a fost iniţial interesată să-şi construiască fabrica pe terenul societăţii Tractorul Braşov, vândut între timp către Flavus Investiţii, sau pe cel de la Autocamioane Roman Braşov.

GM a participat la licitaţia Daewoo Craiova Ca o ironie, General Motors a pierdut bătălia, pe moment, pentru fabrica din Craiova, cu toate că firma coreeană Daewoo a fost practic asimilată de GM. Americanii au cumpărat dosarul de prezentare al companiei Automobile Craiova, însă nu a depus o ofertă, singurul concurent fiind rivalul Ford.

Al doilea producător american după GM a prezentat o ofertă tehnică ce include angajamente de investiţii de 675 milioane de euro pentru modernizarea şi retehnologizarea fabricii şi la creşterea numărului de angajaţi de la 3.900 la 7.000 şi, posibil, la 9.000 de persoane. Ford are în curs de proiectare un nou model de automobil care va fi fabricat exclusiv la uzina din Craiova, urmând ca producţia unităţii să fie destinată în special exportului.

General Motors a deţinut pentru câţiva ani prima poziţie în topul mondial al constructorilor în funcţie de numărul de vehicule produse, dar a fost depăşit, în 2006, de japonezii de la Toyota, potrivit unui clasament care exclude producţia GM aferentă unei companii mixte din China la care producătorul american nu deţine participaţia majoritară. Conform datelor Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Autovehicule, GM a produs anul trecut 8,92 milioane de vehicule, iar Toyota, 8,03 milioane.

Ford a fost al treilea producător mondial, cu 6,26 milioane de unităţi, iar grupul francez Renault, care deţine Automobile Dacia, principalul constructor din România, a ocupat locul nouă, cu 2,5 milioane. GM comercializează deja în România mărcile Opel, Chevrolet, SAAB şi are în vedere introducerea pe piaţa românească a mărcilor Corvette, Cadillac şi Hummer.

General Motors România a estimat pentru acest an vânzări de 31.000 de autovehicule pentru Opel şi Chevrolet, în creştere cu 61,4% faţă de nivelul de 19.200 de unităţi livrate anul trecut.

GM a consemnat, în ultimii doi ani, pierderi de peste 10 miliarde de dolari şi aplică un program de restructurare a operaţiunilor din America de Nord, care include desfiinţarea a peste 36.000 de locuri de muncă şi închiderea a 12 fabrici.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite