Competiţie acerbă pe piaţa asigurărilor de viaţă din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primele trei companii de profil din ţara noastră deţin peste 50% din piaţă. ING Asigurări de Viaţă, AIG Life, Asiban şi Allianz-Ţiriac domină subscrierile pe segmentul asigurărilor de

Primele trei companii de profil din ţara noastră deţin peste 50% din piaţă.

ING Asigurări de Viaţă, AIG Life, Asiban şi Allianz-Ţiriac domină subscrierile pe segmentul asigurărilor de viaţă. Acestea au însumat, în 2007, aproape 440 milioane euro, ceea ce reprezintă peste 20% din piaţa asigurărilor. Creşterea consemnată pentru acest segment a depăşit, anul trecut, 36%, conform Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

Şi în acest an, competiţia pe piaţa asigurărilor se anunţă strânsă pentru companiile din top. ING şi-a consolidat în 2007 poziţia de lider pe piaţa asigurărilor de viaţă din România, deţinând în prezent o cotă de piaţă de 35% şi 70% pe segmentul asigurărilor cu componentă de investiţii (unit-linked).

Următoarea companie din top, AIG Life, deşi a anunţat creşteri pe primele nouă luni ale anului trecut, nu a furnizat încă rezultate auditate pentru întreg anul trecut. La Allianz-Ţiriac, asigurările de viaţă au înregistrat în 2007 o creştere de 20%, până la valoarea de 30 milioane de euro.


"ING Asigurări de Viaţă anunţă că volumul primelor brute subscrise în 2007 a crescut cu 15% comparativ cu 2006, până la valoarea de 501,1 milioane lei. Valoarea activelor sub administrare a crescut cu 25,9%, ajungând la 1,48 miliarde lei la sfârşitul anului 2007", a declarat, ieri, Bram Boon, director general al ING Asigurări de Viaţă.


Datorită investiţiilor făcute pe piaţa pensiilor private, pentru lansarea fondurilor de pensii, compania a înregistrat o scădere a profitului cu 25,6%. Profitul brut a atins în 2007 valoarea de 31,1 milioane lei, comparativ cu 41,8 milioane lei obţinut în 2006.


"Numărul poliţelor vândute în 2007 a crescut cu 50% faţă de 2006 până la 80.058 de poliţe, în mod special ca urmare a creşterii volumului de vânzări de produse de protecţie. Ne-am axat în principal pe creşterea numărului de clienţi cu venituri medii, cărora ne-am adresat cu produsul de protecţie SMART", a precizat Cornelia Coman, directorul general adjunct al companiei. În 2007, valoarea beneficiilor plătite de ING Asigurări de Viaţă s-a ridicat la 142 milioane lei, în creştere cu 11% faţă de 2006. Aceasta cifră include sumele plătite pentru asigurări de viaţă, sănătate, accidente şi invaliditate.


Densitatea asigurărilor a ajuns la 100 de euro în 2007


Topul primelor societăţi de asigurări de viaţă ar putea fi schimbat după ce toate companiile îşi vor furniza rezultatele. După primele trei trimestre din 2007, conform datelor furnizate de Media Xprimm, ING Asigurări de Viaţă, AIG Life şi Asiban reprezentau primele trei companii din piaţă în ordinea primelor brute subscrise, Allianz-Ţiriac fiind situată pe locul patru. Cele trei companii deţineau pe primele nouă luni ale lui 2007 cote de piaţă de 35,53%, 14,72%, respectiv 7,91%, .


În contextul general, gradul de penetrare a asigurărilor în PIB a ajuns la 1,84% (faă de 1,67% înregistrat în 2006), în timp ce densitatea asigurărilor a depăşit pragul de 100 de euro (333 lei) anul trecut, conform informaţiilor furnizate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.

>> Pentru acest an, estimăm o creştere de 22% a veniturilor din prime şi încă 110.000 noi contracte pe asigurările de viaţă
Cornelia Coman
director adjunct ING Asigurări de Viaţă

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite