Compania Blue Air încă îşi aşteaptă cumpărătorul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proprietarul român al companiei îşi evaluează afacerea la 30 milioane de euro. Compania elenă Aegean Airlines, potenţialul cumpărător, a considerat preţul nerealist. Ieri, potrivit unei

Proprietarul român al companiei îşi evaluează afacerea la 30 milioane de euro. Compania elenă Aegean Airlines, potenţialul cumpărător, a considerat preţul nerealist.

Ieri, potrivit unei ştiri Media fax, proprietarul Blue Air, Nelu Iordache, a declarat că "am început negocierile cu Aegean Airlines în martie- aprilie, dar s-au cam dezumflat.

Până la sfârşitul lunii septembrie, vom şti sigur dacă va fi o tranzacţie sau nu". Tot ieri, potrivit Rompres, Nelu Iordache a declarat că "Blue Air este în acest moment în evaluare şi, dacă va fi vândută, varianta pe care o luăm în considerare este aceea a preluării de către un fond de investiţii. Altfel, vom lista compania la bursă". Cu aceste două ştiri pare compromisă varianta ca singurul operator autohton low-cost, Blue Air, să fie achiziţionat de o altă companie aeriană.

Despre disponibiliatea pentru vânzare a Blue-Air se ştia de la începutul anului: atunci Nelu Iordache anunţa că valoarea companiei ar fi în jurul a "30 milioane de euro, după o estimare realizată de firma britanică de consultanţă Orion".

În piaţa aeriană, suma a fost considerată ca nerealistă. În 2005, potrivit ultimelor date de pe site-ul Ministerului de Finanţe, compania Blue Air Transporturi Aeriene SA raporta o cifră de afaceri de 88 de milioane de lei, dar şi pierderi de 13,8 milioane de lei. La jumătatea acestui an, compania înregistra datorii la bugetul de stat de 2,8 milioane de lei, pentru care solicita compensare.

Blue Air a fost înfiinţată în 2004 de Nelu Iordache, acţionarul majoritar al firmei de construcţii Romstrade (firmă este implicată, printre altele, în actuala refacere a pistei aeroportului Aurel Vlaicu - Bucureşti Băneasa).

Grecii intră pe cont propriu pe piaţa românească Aegean Airlines, o companie grecească aflată în plină expansiune, pare să fie singurul operator aerian care şi-a exprimat interesul pentru compania românească. Aegean operează curse Atena-Bucureşti de la sfârşitul anului trecut, iar începând de ieri a anunţat introducrea celei de-a doua curse zilnice.

Un semnal că piaţa transporturilor aeriene din România rămâne tentantă, iar intrarea nu este chiar atât de costisitoare încât să justifice achiziţia unui operator local.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite