Comisarul Manea de la Mediu raporteaza ca marfarul ars la Gugesti e "clandestin"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficial, cauza gravului eveniment feroviar petrecut duminica dimineata, in statia Gugesti-Vrancea, o constituie ruperea osiei boghiului vagonului-cisterna cu numarul 28. Drept urmare, vagonul a

Oficial, cauza gravului eveniment feroviar petrecut duminica dimineata, in statia Gugesti-Vrancea, o constituie ruperea osiei boghiului vagonului-cisterna cu numarul 28. Drept urmare, vagonul a deraiat, antrenand, dupa sine, rasturnarea cisternelor din coada garniturii si explozia uneia dintre ele. Ieri, specialisti de la caile ferate, un procuror si alti membri ai comisiei de ancheta s-au deplasat la Fabrica de osii si boghiuri Bals pentru a prezenta concluziile desprinse la locul accidentului si a cunoaste punctul de vedere al fabricantilor. Vor urma, probabil, expertize tehnice, alte teste de specialitate. Nu stim, insa, cat de credibile vor mai fi concluziile comisiei de ancheta, dupa publicarea unui asa-zis "raport" semnat de comisarul grad I superior Radu Manea, de la Garda de Mediu Focsani, in care se fac afirmatii grave, privind clandestinitatea sub care ar fi fost pus in circulatie marfarul 91552, prin "ordin venit de sus" si in afara regulamentului. In raportul comisarului Manea se arata ca un tren rapid (752 Botosani - Bucuresti) ar fi fost reprogramat, pentru a face loc "garniturii-fantoma", compusa din 34 de cisterne incarcate cu benzina si motorina. Macazul ar fi fost schimbat din regulator, la ora programata, conform graficului de parcurs al rapidului 752, care avea in compunere 8 vagoane, in timp ce pe acolo trecea marfarul 91552, cu 34 de vagoane in componenta. Programat sa se schimbe dupa trecerea rapidului, tren cu o lungime de patru ori mai mica decat marfarul si cu o alta greutate pe osie, macazul se pare ca s-a schimbat prea repede, exact cand era traversat de ultimele vagoane incarcate cu carburanti. Acest lucru ar fi determinat desprinderea legaturilor de atasare la platforma a vagonului numarul 28 si apoi ruperea osiei, dupa ce trenul a mai inaintat 500-600 de metri, cu vagoanele deraiate dupa el. Comisarul Manea sustine ca toate aceste elemente reprezinta constatari personale, la fata locului, fara nici o legatura cu ancheta oficiala. Politistii, procurorii, pompierii din comisia de ancheta spun ca nu il cunosc pe autorul raportului si ca acesta nu avea atributii in cercetarea evenimentului si deci nu putea fi la fata locului. Cei care l-au vazut la televizor sustin ca l-ar fi observat, totusi, intr-un lan de porumb, de unde fotografia vagoanele rasturnate sau inregistra ceva cu un reportofon. Pe de alta parte, sefii ierarhici ai comisarului sustin ca acesta a avut de-a face cu Comisia de Disciplina a institutiei si ca, datorita unor activitati neconforme statutului sau, i s-a retras dreptul de a mai merge in control pe teren. Intr-un comunicat de presa remis redactiei noastre de Garda Nationala de Mediu se arata ca Radu Manea ar fi agresat un primar, fiind cercetat acum de Parchet. "Si de data aceasta, ne-a spus domnul ministru Ionel Blanculescu, seful Autoritatii Nationale de Control, functionarul nostru si-a depasit atributiile. El a actionat in afara prevederilor judiciare si ale sarcinilor de serviciu. Chiar remiterea catre presa a unui raport privind un eveniment ale carui cauze trebuie cercetate de specialisti numiti de autoritatile statului reprezinta o grava incalcare a atributiilor sale. Domnul comisar nu are calitatea sa emita rapoarte sau sa implice numele institutiei in scandaluri care ne dezonoreaza". Evenimentul petrecut la 15 august in Gugesti este unul deosebit de grav. Si mai grav este ca, iata, in loc sa aflam de la persoane autorizate din ce cauza s-a produs deraierea unui marfar, urmata de incendierea si explozia unor vagoane, ziarele, posturile de radio si televiziune primesc rapoarte, concluzii de la persoane contestate chiar in interiorul propriilor institutii, dar care, in ciuda abaterilor repetate, sunt lasate sa alimenteze opinia publica cu informatii care pot fi mai periculoase decat explozia a zeci de vagoane-cisterna incarcate cu petrol.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite