Colosul General Motors da cu Chevroletul in Matizul de la Craiova

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vanzarile bune inregistrate pe piata interna in ultima vreme de Compania Daewoo Craiova, care tin pe linia de plutire producatorul din Romania al autoturismelor Cielo, Nubira sau Matiz, ar putea

Vanzarile bune inregistrate pe piata interna in ultima vreme de Compania Daewoo Craiova, care tin pe linia de plutire producatorul din Romania al autoturismelor Cielo, Nubira sau Matiz, ar putea deveni curand amintire. Amenintarea vine din tara de origine - Coreea - modelele Daewoo asamblate acolo urmand sa fie vandute pe piata romaneasca de General Motors Daewoo Automotive and Technology (GMDAT) - divizia numarului 1 mondial in productia de automobile. Evanda, Nubira, Kalos sunt denumirile modelelor asiatice care, vandute sub numele Chevrolet, una din renumitele marci ale Concernului General Motors, vor "lovi" exact pe segmentul de piata si asa ingust al uzinei craiovene. Sa mentionam ca este vorba de modele noi, lansate nu mai tarziu de acum un an, prezentand importante modernizari si multiple variante de motorizare, atat preturile, cat si calitatea acestora, comparativ cu cele autohtone, prefigurand o viata si mai grea companiei romanesti. Diminuarea cotei de piata pentru Daewoo Craiova este de asteptat chiar incepand cu luna octombrie, o data cu anuntul lui Erhard Spranger, potrivit caruia modelele amintite vor fi distribuite si in Romania de sase dealeri autorizati, dupa ce in restul Europei de Est se comercializeaza deja. In context, situatia Companiei Daewoo Romania si a celor peste 3.600 de salariati ai sai devine din ce in ce mai incomoda. Amintim ca, la sfarsitul lunii aprilie a anului trecut, GM a preluat, dupa indelungi negocieri, o parte din Daewoo Motors Coreea, companie ce a colapsat financiar cu cativa ani in urma. Fabrica de la Craiova a fost lasata pe dinafara, ca si altele cu localizare in Europa de Est apartinand coreenilor. Situatia este cu atat mai delicata pentru ca, in acest moment, actionarul principal al uzinei craiovene, cu 51 la suta, a ramas, practic, falitul Daewoo Motors, aflat, la randul sau, la mana creditorilor. Intrebat daca nu considera daca, prin introducerea pe piata a autoturismelor asamblate in Coreea GMDAT nu realizeaza o concurenta neloiala a producatorilor craioveni, Erhard Spranger a raspuns: "GMDAT nu a achizitionat fabricile din Romania si din Europa de Est, dar, cu toate acestea, compania noastra a fost de acord sa furnizeze uzinelor de la Craiova componente pana in anul 2005". Slaba consolare. In vreme ce conducatorii Daewoo Craiova se abtin, deocamdata, sa comenteze impactul importurilor GMDAT in Romania, reprezentantii Sindicatului Rodae Automobile ne-au declarat ca au solicitat, inca de acum 9 luni, Executivului introducerea de taxe vamale prohibitive pentru autoturismele fabricate in afara Europei. Raspunsul nu a venit nici acum. Economic, este de inteles. In afara faptului ca aceasta masura ar da rezultate doar pe termen scurt, dat fiind decalajul urias de resurse intre cei doi competitori, lupta este de-a dreptul inutila, deznodamantul neputand fi decat unul singur. In momentul de fata, unica varianta a uzinei craiovene pare a fi asteptarea. Serban Mihailescu, secretarul general al Guvernului, care a intreprins de curand o vizita la Seul, a declarat ca grupul sud-coreean va definitiva, pana la sfarsitul acestui an, o strategie privind societatea mixta infiintata la Craiova. Detalii referitoare la aceasta strategie nu sunt inca disponibile, cert este ca, pana una alta, cooperarea promisa se rezuma doar la piese de schimb in sustinerea productiei de la Craiova.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite