Coletele iau viteză pe șoselele internaţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Coletele iau viteză pe șoselele internaţionale
Coletele iau viteză pe șoselele internaţionale

Lucian Aldescu, şeful de la Pegasus, vrea să atragă clienţii corporate ai TNT şi DHL. Află din ultimul număr Forbes România, ce se află acum la chioşcuri, de ce vrea şeful Pegasus să-şi întărească poziţia pe transportul rutier internaţional de colete.

De mai bine de jumătate de an, Lucian Aldescu, unul dintre cei doi fondatori ai companiei de curierat Pegasus, este stăpânit de o obsesie: transportul internaţional al coletelor. Vrea să profite de valul tăierilor de costuri din companii şi să le convingă că expedierile rutiere internaţionale pot fi o alternativă (mai ieftină!) la transportul cu avionul.

Lupta lui Aldescu nu este uşoară. În România, el are de înfruntat cei mai mari cărăuşi internaţionali: olandezii de la TNT, nemţii de la DHL şi americanii de la UPS. Dar de anul trecut şi Aldescu pune businessul pe roţi preluând din strategia GeoPost, una dintre filialele Poştei Franceze, cu gândul să se inspire şi de la Yuritici Kargo, cea mai mare companie de curierat din Turcia.

ATACUL terestru

La scurt timp după ce a parafat actele pentru vânzarea a 80% din Pegasus către GeoPost şi Yurtici Kargo, Lucian Aldescu a început implementarea în România a curieratului rutier internaţional. A preluat rapid produsul de curierat internaţional rutier al GeoPost. 

Cu noul produs, Aldescu a adăugat în portofoliul Pegasus, din noiembrie până în prezent, nu mai puţin de 100 de clienţi corporate. Avantajul: preţul! „Nu se mai pot susţine aceleaşi costuri pentru expedierile internaţionale“, explică Aldescu. Un colet de trei kilograme până în Austria costă 58 de euro pe cale aeriană şi 15 euro pe rutier, iar perioada de livrare, în acest caz, este aceeaşi: o singură zi. În ceea ce priveşte ţările mai îndepărtate sau cu mai multe formalităţi vamale, perioada de livrare poate ajunge şi până la trei zile în cazul transportului rutier.

Cu toate acestea, o serie de clienţi din domeniul serviciilor, componentelor auto sau IT preferă să opteze pentru un timp de tranzit mai mare pentru un cost mai scăzut.  În seria de companii care au optat pentru produsul rutier să-şi reducă nivelul costurilor se numără şi Siemens România.

„Am ales să expediem produsele noastre pe cale rutieră pentru a scădea costurile generate de transport pe cale aeriană“, afirmă Bogdan Călăraşu, head of corporate communications al Siemens, care precizează că, în funcţie de divizie, compania apelează la mai multe firme de curierat.

Mizând puternic pe noua strategie de business, Aldescu şi-a propus pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de la şapte milioane de euro în 2008 la 8-9 milioane, pe o piaţă aflată în declin. Iar curieratul rutier internaţional va contribui cu circa 10% la această valoare.

Având în vedere că valoarea volumului de colete expediate atât pe piaţa domestică, cât şi pe cea internaţională este estimată să scadă cu 20% în acest an, până la 200 de milioane de euro, ţinta pe care şi-a fixat-o Lucian Aldescu pare greu de atins. Depinde însă de evoluţia din a doua parte a anului, după ce în primele şase luni creşterea s-a situat, potrivit managerului Pegasus, la circa 15%.

Noi obiective

Francezii de la GeoPost nu şi-au impus managerii în fruntea Pegasus. Au preferat să-i păstreze pe cei români. De asemenea, produsele francezilor s-au adăugat la portofoliul deja existent. „Ne-am păstrat stilul antreprenorial şi decidem ce produse noi introducem“, spune Aldescu, care este însă acum mai riguros în ceea ce priveşte bugetele, raportările, investiţiile şi procedurile. ;

Citiţi mai multe în ultimul număr al revistei Forbes România

Mai puteţi citi în numărul 10 al revistei Forbes România

O vară fierbinte  pentru acţiunile SIF. Schimbare de management, de viziune, de legislaţie. Este tot ce aşteaptă investitorii care urmăresc, acum, cu sufletul la gură, evoluţia acţiunilor societăţilor de investiţii financiare (SIF) pentru a reintra masiv la cumpărare.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite