Coafor-stilistii de top merg anual la cursuri de mii de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In zonele cu vad din Bucuresti, saloanele de coafura s-au inmultit ca ciupercile. Stau ingramadite la cateva sute de metri unul de altul. Putine rezista pe piata mai multi ani, fiindca meseria de

In zonele cu vad din Bucuresti, saloanele de coafura s-au inmultit ca ciupercile. Stau ingramadite la cateva sute de metri unul de altul. Putine rezista pe piata mai multi ani, fiindca meseria de coafor-stilist devine din ce in ce mai pretentioasa si mai specializata. Cere continuu cursuri de specialitate, sarm, politete si... nervi de otel. "In domeniul acesta, profesionalism inseamna nu numai sa tunzi bine, ci sa stii sa-ti asculti clientul, sa nu vorbesti in plus, sa fii mereu vesel si politicos", crede patroana salonului Coiffeur Georgette din Capitala. Nu angajeaza decat persoane cu diploma de coafor-stilist, chiar si tineri fara experienta, pentru a-i forma la locul de munca. Pe langa pricepere, le cere notiuni de limba engleza si putere de convingere. "Sa fii stilist nu inseamna numai sa tunzi, ci si sa-ti sfatuiesti clientii care e coafura care li se potriveste cel mai bine sau ce culoare de par ii avantajeaza. Daca nu comunici suficient si nu reusesti sa-ti dai seama ce vrea clientul de la tine, n-ai facut nimic, indiferent cat de multa pregatire ai. Pleaca la altul, poate mai slab decat tine, dar pe aceeasi lungime de unda cu el", explica o tanara stilista, salariata a salonului. S-a angajat la Coiffeur Georgette dupa o practica de o jumatate de an la locul de munca. A ales aceasta meserie nu fiindca e, cat de cat, mai banoasa decat altele, ci "fiindca nu moare niciodata". Asa, e sigura ca n-are cum sa ramana somera. Pentru ca moda se schimba de la un an la altul si risca sa ramana in urma cu noutatile, fata participa periodic la cursuri de specialitate. Aici invata sa aplice ultimele tendinte in materie de coafura: "De obicei particip la seminariile organizate de firmele de la care salonul cumpara produse pentru par. De pilda vopsea, fixativ sau spuma. De-a lungul a doua, trei luni, ne invata cum sa folosim produsele noi ale firmei, la ce tehnici de aranjare a parului se preteaza produsele respective, ce fel de suvite merg cu vopseaua abia lansata, cum se obtin combinatiile de culori en vogue sau, pur si simplu, noi metode de a evita arderea parului". Astfel de cursuri costa de la 500 de euro la cateva mii de euro, in functie de prestigiul firmei organizatoare. Sunt primiti gratis numai stilistii ai caror patroni cumpara in mod curent produsele firmei respective. "Fara cursurile astea risti sa dispari de pe piata", spune patroana de la Georgette. Desi apar peste noapte sute de saloane de coafura, putini stilisti stiu cu adevarat meserie, crede ea. Explicatia sa: multi dintre patronii care isi deschid saloane n-au facut in viata lor stiling, sunt afaceristi sau artisti. "Ei nu stiu ca un stilist bun se formeaza de abia in zece ani. De abia atunci mana devine cu adevarat flexibila si incepe sa se dea dupa forma parului pe care il coafeaza. Din pacate, in Romania diploma de coafor-stilist se obtine repede, intr-un an. Iesi din scoala nepregatit, ca nu e timp sa te specializezi serios. In Germania obtii diploma dupa 4 ani". Majoritatea patronilor de saloane ii prefera ca stilisti pe barbati pentru ca "ei vad altfel un cap de femeie".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite