Clujul leagă Ardealul de restul lumii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aeroportul din Cluj are cel mai mare trafic de pasageri din Transilvania Principalul nod aerian al Ardealului este aeroportul din Cluj-Napoca. În 2013, de aici vor zbura spre destinaţii din

Aeroportul din Cluj are cel mai mare trafic de pasageri din Transilvania

Principalul nod aerian al Ardealului este aeroportul din Cluj-Napoca. În 2013, de aici vor zbura spre destinaţii din întreaga lume două milioane de pasageri.

lui de pasageri faţă de anul 2007, zece companii aeriene ce operează aici şi cel puţin 30 de curse zilnice, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca este cel mai profitabil din Transilvania. Aici se înregistrează, conform directorului David Ciceo, cea mai mare creştere din Europa a numărului de pasageri.

La distanţă considerabilă urmează Aeroportul Sibiu, care în 2007 a avut un trafic de 112.000 de pasageri, de patru ori mai mic decât cel înregistrat la Cluj. Aceasta, în condiţiile în care Sibiul a fost anul trecut capitală culturală europeană şi a atras sute de mii de turişti. Cele mai multe personae care zboară în Europa, fie să lucreze, fie pentru a-şi petrece concediile, aleg să se îmbarce pe pista din Cluj-Napoca. Un atuu al aerogării clujene este că aici operează cele mai multe companii low-cost.

Oradea şi Târgu Mureş, umăr la umăr

Aeroporturile din Oradea şi Târgu Mureş sunt mult mai modeste în ceea ce priveşte numărul de pasageri, cursele regulate sau numărul de operatori. Creşterea traficului de pasageri din utimii ani a fost modestă. Pe niciunul dintre ele nu s-au făcut investiţii majore, cu excepţia celor de întreţinere.

Directorul Aeroportului Oradea, Gheorghe Pasc, a anunţat investiţii de 70 de milioane de euro în următorii ani pentru construcţia terminalelor, prelungirea pistei şi a căilor de rulare. Destinaţiile pe care s-a pus bază pe Aeroportul Oradea sunt Bucureşti, Italia, Germania şi Grecia.

Conducerea Aeroportului Târgu Mureş s-a axat pe legăturile cu marile aerogări din zonă. "Strategia nu este de a zbura din Târgu Mureş în toate ţările din Europa, ci avem câteva destinaţii principale de unde să existe cele mai bune legături de la aceste puncte. În direcţia aceasta, Bucureşti şi Budapesta sunt principalele destinaţii ale noastre", explică directorul Aeroportului Târgu Mureş, Ştefan Runcan.

Budapesta concurează Satu Mare

Ultimele locuri în clasament le ocupă aeroporturile din Satu Mare şi Baia Mare, singurele care au înregistrat un regres în ultimul an. Aeroportul Satu Mare are cea mai lungă pistă din Ardeal, de 2.500 de metri. Totuşi, de aici pleacă săptămânal doar două curse Tarom spre Bucureşti. Carpat Air a renunţat acum două luni să mai opereze aici.

Conducerea aeroportului pune regresul pe seama concurenţei făcute de Aeroportul Budapesta. "Este la trei ore de mers cu maşina şi preţul biletelor pe aceleaşi rute se situează mult sub cele oferite aici", susţine directorul aeroportului, Nicolae Fechete.

Previziunile pentru Aeroportul Baia Mare sunt mai optimiste, de 100.000 de pasageri anual, în 2013. Asta şi datorită investiţiilor ce se prefigurează din 2010, când se va realiza extinderea pistei de decolare - aterizare, în valoare de aproximativ 60 de milioane de euro. La aeroportul Cluj se vor investi, în cinci ani, aproximativ 100 de milioane de lei.

Aerogările din Ardeal

Aeroport Pasageri în 2008
Cluj 800.000
Sibiu 150.000
Oradea 50.000
Târgu Mureş 47.000
Baia Mare 20.000
Satu Mare 10.000

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite