Clienţii, prea puţin importanţi pentru managerii români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mult de jumătate dintre directorii, care au participat la un sondaj realizat de patronatul IMM-urilor, conştientizează importanţa motivării salariaţilor Întreprinzătorii români

Mai mult de jumătate dintre directorii, care au participat la un sondaj realizat de patronatul IMM-urilor, conştientizează importanţa motivării salariaţilor

Întreprinzătorii români consideră că, într-o firmă, pe primul loc ca importanţă se situează managerii, pe locul doi, salariaţii şi abia pe al treilea loc clienţii, conform unui sondaj realizat de patronatul IMM-urilor (CNIPMMR).

Potrivit preşedintelui Consiliului Naţional al IMM-urilor, Ovidiu Nicolescu, "într-o orientare competitivă, de piaţă, clientul ar fi trebuit să fie primul pe listă pentru ca IMM-urile să fie deschise spre dezvoltare".

Tot studiul realizat de CNIPMMR relevă faptul că managerii români sunt autoritari şi nu pun mare preţ pe părerea angajaţilor: 40% din directorii intervievaţi au declarat că practică un centralism pronunţat şi iau deciziile în exclusivitate, în timp ce 36% susţin că au un stil de conducere participativ, manifestând un interes ridicat pentru performanţa şi problemele salariaţilor. 28% din manageri susţin că-şi consultă în permanenţă salariaţii înainte de a lua o decizie care îi afectează major.

Productivitatea va cerne întreprinzătorii români

Mai mult de jumătate din manageri conştientizează importanţa motivării salariaţilor, dar mai puţin de o treime (28%) înţeleg importanţa motivării diferenţiate a salariaţilor, pentru a-i păstra pe cei performanţi. În opinia lui Marian Filimon, vicepreşedinte CNIPMMR, există trei categorii de manageri: cei care pot să dea salarii bune pe baza productivităţii din firmă şi chiar plătesc aceste salarii, cei care nu au posibilitatea şi îşi plătească oamenii la nivel mediu şi submediu, şi, o a treia categorie, managerii care au de unde să dea şi nu dau. "Sunt întreprinzătorii cu jeep, vilă şi amantă pe care îi interesează mai puţin de salariaţi", spune Marian Filimon. El a reliefat problemele din construcţii, unde managerii au ajuns să liciteze pentru un mozaicar sau faianţar sau să încerce să-i fure de la concurenţă. Potrivit patronatului firmelor din construcţii, ARACO, există un deficit de 500.000 de salariaţi numai în construcţii, România având nevoie de 800.000 de muncitori ca să poată realiza proiectele angajate pentru 2007.

Calitatea, principala valoare într-o companie

Calitatea este pe primul loc în ierarhia valorilor într-o firmă, după care managerii au clasat profesionalismul, atenţia acordată clienţilor şi resursa umană. Sprijinirea creativităţii individuale şi a inovării este ultima valoare considerată în firmă, ceea ce, consideră Ovidiu Nicolescu, este periculos în condiţiile în care inovarea creează avantajele competitiv. La sondaj au participat 112 manageri de companii mici, mijlocii şi microîntreprinderi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite