Cercetătorii încearcă să stabilească motivele morţii în masă a albinelor în SUA

Un "rău misterios" depopulează stupii din SUA. Albinele mor masiv şi în scurt timp, scrie "Science et Avenir". Cercetătorii caută cauza acestui fenomen grav. Apicultorii americani

Apicultorii americani sunt foarte îngrijoraţi. După luna octombrie, în 22 de state, crescătorii de albine au constatat că efectivele din stupii lor scad brusc. În medie, în coloniile afectate de o boală misterioasă, albinele mor în proporţie de mai mult de 30%. Alertate, mai multe echipe de cercetători s-au mobilizat pentru a încerca să înţeleagă cauza acestui fenomen supranumit Colony collapse disorder (CCD). În ultimii ani, apicultorii americani, ca şi cei europeni, au constatat un declin al populaţiilor de albine, ceea ce i-a făcut să incrimineze pesticidele folosite în agricultură. De astă dată, apicultorii americani au crezut că au de-a face cu pierderi autumnale (Fall dwindle disease). Fenomenul s-a dovedit a fi cu totul altul, misterios. În stupii afectaţi, nu există nici albine adulte, nici cadavre de albine.

Ce spun analizele ştiinţifice

Stocurile de hrană se găsesc tot în stup, niciun parazit, nici altă colonie de albine nu vine să le fure.

Analizele realizate la laboratorul de la Penn State University au arătat prezenţa unor ciuperci sau bacterii în număr important şi un sistem imunitar slăbit la albine. Totuşi, niciun vinovat nu a fost încă desemnat. Apicultorii sunt îngrijoraţi pentru viitorul activităţii lor. În plus, întreaga agricultură are nevoie de albine. Aceste insecte polenizatoare sunt esenţiale pentru reproducerea a numeroase plante. O treime din culturile în scop alimentar de pe planetă depind de insecte polenizatoare, potrivit unei estimări publicate anul trecut de către o echipă internaţională de cercetători. Dar populaţiile de polenizatori scad.

Societate