Centura Timişoarei, gata în noiembrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul tronson din centura ocolitoare a oraşului se va deschide circulaţiei peste câteva luni, cu o întârziere de patru ani Tronsonul "Calea Aradului - Calea Lugojului" este cel mai

Primul tronson din centura ocolitoare a oraşului se va deschide circulaţiei peste câteva luni, cu o întârziere de patru ani

Tronsonul "Calea Aradului - Calea Lugojului" este cel mai important pentru că preia traficul de pe Culoarul IV Paneuropean, dinspre Nădlac-Arad, către Bucureşti-Sofia. "Dacă lucrurile merg cum sperăm noi, fără pasajele peste nivel cu calea ferată, vom da drumul la circulaţie pe centură în această iarnă.

Termenul de finalizare este anul viitor, cu pasaje cu tot, dar vrem să dăm drumul la circulaţie, înainte de a face pasajele, anul acesta în noiembrie", susţine Horaţiu Simion, director general adjunct DRDPT.

Traficul din centrul Timişoarei are în prezent valori de autostradă. Blocajele, poluarea şi deteriorarea străzilor sunt la ordinea zilei, pentru că, potrivit directorului general adjunct din cadrul DRDPT, Horaţiu Simion, "de doi ani şi jumătate depăşim zece mii de vehicule media zilnică înregistrată la intrarea în Timişoara dinspre Arad, mare parte din trafic fiind de tranzit, în special transport cargo". Responsabilitatea amenajării şoselei de centură revine guvernului, autorităţile locale fiind însă cele afectate de lipsa centurii.

Primăria a aşteptat bani

Din 1996 până în prezent, primarul Gheorghe Ciuhandu nu a făcut altceva decât să se plângă că guvernul nu construieşte centura Timişoarei, deşi putea lua măsuri care să atenueze situaţia. "De mulţi ani ne-am dat seama că traficul în oraş se va bloca, dar centura nu e totul.

Se impunea să fie create inelele interioare de trafic. Unul a fost obturat când s-a blocat accesul prin Piaţa Operei şi trebuia găsită o soluţie", spune comisarul Nicolae Istrat. "Existau soluţii pe care autorităţile locale puteau să le aplice.

De dinainte de 1989 a fost un proiect de drum ocolitor de pe Calea Aradului în zona strada Câmpina", a mai explicat comisarul Istrat. Preocupat fiind cu campania electorală, primarul Ciuhandu refuză dialogul pentru a explica de ce nu s-au luat aceste măsuri.

Trebuia să fie gata din 2004

Tronsonul de centură "Calea Aradului-Calea Lugojului-Aeroport", lucrare în lungime de aproape 13 kilometri şi cu o valoare de aproape 16 milioane de euro, trebuia să fie gata în 2004. Constructorul iniţial, firma din Grecia JV Efklidis nu a finalizat la termen nici jumătate din lucrări.

În 2007, ministrul de resort în funcţie, Radu Berceanu, a reziliat contractul. Centura nu este singura lucrare abandonată de greci în regiune. Reabilitarea Drumului E 70 Timişoara - Lugoj fiind altă lucrare abandonată. Banii pentru ambele lucrări erau un credit acordat de Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, care a oferit 41 milioane de euro.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite