Centrul Istoric a îngropat degeaba milioane de euro - Revista presei interne

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Presa internă scrie despre eşecul lucrărilor de reabilitare a Centrului Istoric, pagubele produse CFR din cauza furturilor şi despre evenimentele din martie 1990. Printre alte subiecte, Dacia va produce pentru piaţa franceză Sandero pe bioetanol, iar România poate ieşi din criză prin trei paşi.

Centrul Istoric a îngropat degeaba milioane de euro

Lucrările de reabilitare a Centrului Istoric al Capitalei n-au fost terminate nici până-n ziua de azi. Au fost începute în 2006 şi urmau a fi finalizate în 2008. În plan erau 14 străzi, însă în patru ani s-a intervenit doar pe patru artere, însă nici aceste lucrări n-au fost autorizate, fiind făcute prost. Programul de reabilitare, în valoare de 20,7 milioane de euro, trebuia să dureze 18 luni de la data începerii lucrărilor şi viza refacerea infrastructurii din zona-pilot, iluminatul public şi instalarea de mobilier urban. La 2 octombrie 2009 a fost făcută o notificare de reziliere a contractului, informează Jurnalul Naţional.

S-au furat şine, traverse şi instalaţii feroviare de două milioane de euro

Într-un singur an, la calea ferată au fost constatate nu mai puţin de 1.335 de cazuri de furturi de componente din infrastructura feroviară, care au provocat pagube în valoare totală de peste zece milioane de lei (aproape 2,5 milioane de euro) companiei naţionale CFR SA. Hoţii au sustras fără discernământ tot ce au putut căra, de la material mărunt de cale (buloane orizontale şi verticale, tirfoane, plăci metalice de prindere a şinei de traverse) la traverse de lemn şi şine. Nu au scăpat nici cablurile de alimentare a instalaţiilor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei feroviare, "apreciate" pentru că sunt din cupru, sau cele de telecomunicaţii, informează Gândul.

Copiii de azi răscolesc prin „Martie negru” |

Tinerii născuţi la Târgu-Mureş după conflictele interetnice din martie 1990 cred că istoria acelor zile ar trebui să le fie explicată. Într-o sală a Colegiului Naţional „Alexandru Papiu Ilarian”, din Târgu-Mureş, tinerii români şi maghiari Andrei, Gero, Vlad, Ildiko şi Bernadett, toţi elevi în clasa a IX-a, stau în jurul unei mese aproape rotunde şi privesc, cu ochii mari, către un subiect ce li s-a refuzat parcă încă de la naştere: zilele din martie 1990, când vecini ori rude de-ale lor s-au păruit pe străzile oraşului, într-un tăvălug al urii greu de înţeles pentru ei, scrie Evenimentul Zilei.

Dacia va produce pentru piaţa franceză Sandero pe bioetanol

Versiunea pe bioetanol a Dacia Sandero va conţine mai mult de 5% plastic reutilizat, iar 95% din masa autovehiculului va putea fi reciclată la sfârşitul duratei de viaţă. Fabrica Dacia de la Piteşti va produce pentru piaţa franceză o versiune pe bioetanol a Sandero, cu scopul de a-şi extinde oferta de vehicule care rulează pe combustibili alternativi, scrie Cotidianul. Maşina pe bioetanol va fi disponibilă de la 10.200 de euro, cu taxe incluse, pentru versiunea Laureate şi 11.300 de euro pentru Prestige. Bioetanol-ul este un combustibil ecologic folosit ca o alternativă la benzină, în amestecuri de proporţii diferite cu aceasta sau în stare pură.

Trei paşi simpli şi România iese din criză

Reluarea consumului este singura şansă pentru ca România să se întoarcă la crestere economica. Acest lucru a devenit limpede după ce economia europeană a dat rezultate sub aşteptări, lucru care înseamnă că exporturile nu-şi vor reveni foarte curând. Deşi situaţia pare disperată, există în continuare trei măsuri simple, dar puternice, pe care România poate să le ia. Cea mai importantă este rambursarea cu prioritate a celor 1,5 miliarde de euro datorate de stat companiilor. De asemenea, BNR ar putea reduce dobânda de politică monetară, aflată acum la cel mai înalt nivel din UE, pentru a stimula creditarea. O altă măsură ar putea fi chiar micşorarea taxelor principale, cota unică şi TVA, pentru ca statul să preia o parte din ajustările dureroase pe care până acum le-a făcut doar sectorul privat, scrie România Liberă.




Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite