Cazul Necolaiciuc: coruptie si trafic de influenta pentru fonduri europene de 10 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Ministrul Mitrea l-a suspendat pe Necolaiciuc din functia in care il numise cu o zi in urma * Procurorii PNA sustin ca Mihai Necolaiciuc a vrut sa "puna o vorba buna" in favoarea a doua firme pentru castigarea unei licitatii. Ioan Amarie nu exclude posibilitatea arestarii preventive a lui Necolaiciuc. * O echipa a OLAF se afla la PNA pentru cazurile "Necolaiciuc", "Puwak" si "Busteni"

Scandalul de coruptie in care este implicat de doua zile fostul director al CFR Infrastructura, Mihai Necolaiciuc, capata proportii pe zi ce trece. Pe langa acuzatia de "fapte de coruptie in legatura cu alocarea unor fonduri europene pentru reabilitarea sistemului de infrastructura", dosarul lui Necolaiciuc mai cuprinde, potrivit unor surse din PNA, si suspiciuni de trafic de influenta in favoarea a doua firme candidate la castigarea unei licitatii. Este vorba despre compania italiana ITALFERR si cea franceza SPIE, care erau preferatele fostului director de la CFR pentru a reabilita sistemul de infrastructura din Romania. Seful Corpului de Control al primului-ministru, Victor Ponta, a declarat, ieri, pentru Adevarul ca este vorba despre fondurile alocate pentru reabilitarea caii ferate Bucuresti Baneasa-Fetesti. "Licitatia a fost castigata corect de firma "De Consult", valoarea proiectului fiind de 10 milioane de euro, suma alocata prin programul ISPA. Exista suspiciuni privind efectuarea anumitor presiuni pentru castigarea licitatiei de catre altcineva", a precizat Victor Ponta. Surse judiciare sustin ca Mihai Necolaiciuc ar fi vizitat, inainte de expirarea termenului pentru depunerea ofertelor, firma franceza SPIE, incalcand astfel legislatia internationala in domeniu. Proiectul pentru reabilitatea sistemului de infrastructura a fost aprobat de Delegatia Comisiei Europene, raportul final fiind depus cu o intarziere de peste trei saptamani fata de termenul stabilit. Procurorul general al Parchetului National Anticoruptie, Ioan Amarie, a declarat ca o echipa a Organizatiei de Lupta Anti-Frauda (OLAF) s-a intalnit, ieri, cu procurorii PNA pentru a discuta cazurile privind fraudarea fondurilor europene, printre care "Puwak", "Busteni" si "Necolaiciuc". Echipa investigatorilor este condusa de directorul general al OLAF, Franz-Hermann Bruener, care a inaintat procurorilor romani mai multe documente privind aprobarea si derularea fondurilor UE. "Toleranta fata de infractiunile care lezeaza interesele financiare europene este zero. Am dispus infiintarea unui serviciu special in cadrul PNA format din procurori, politisti si specialisti care sa se ocupe de cele noua dosare care vizeaza fraudarea fondurilor europene. Conlucram foarte bine cu Corpul de Control al primului-ministru si cu OLAF. Nu se va da nici o solutie in nici unul dintre cele noua dosare penale pana cand OLAF nu va face o ancheta de asitsenta pentru PNA. Va asigur ca se vor lua toate masurile legale, mergandu-se pana la arestarea preventiva", a declarat Ioan Amarie. La randul sau, ministrul Transporturilor Miron Mitrea a explicat demisia lui Mihai Necolaiciuc din functie prin faptul ca acesta "nu a inteles problema costurilor societatii". "Am discutat cu unii directori de la Infrastructura cu privire la costuri. Necolaiciuc nu a inteles probabil exact ce vreau eu sa fac in acesta problema si a demisionat. In ceea ce priveste ancheta PNA, stiu ca exista o reclamatie, dar nu am informatii despre dosar si nici nu voi interveni", a spus Mitrea. Ministrul Transporturilor crede ca, atunci cand o persoana este cercetata de organele de ancheta, autoritatile sunt obligate, in perspectiva aderarii la Uniunea Europeana, sa adopte masuri administrative inainte de pronuntarea unei decizii juridice. Miron Mitrea a explicat ca in ministerul pe care il conduce, primavara si toamna sunt anotimpurile cand se schimba directorii, ceea ce denota faptul ca asa-zisele demisii sunt mai degraba demiteri. Aseara, Miron Mitrea l-a suspendat pe Necolaiciuc din functia de director general adjunct al Directiei Generale de Transport Feroviar. Fostul director de la CFR Calatori a ramas expert in cadrul aceleiasi directii. Scandalul de coruptie care a izbucnit la Ministerul Transporturilor a fost precedat de trei demisii, pe langa Mihai Necolaiciuc, fiind schimbati din functie directorul ARR, Florin Suciu, si cel al Companiei Nationale de Investitii, Dan Durleci. Ancheta PNA in cazul lui Mihai Necolaciuc a fost demarata la sesizarea Corpului de Control al primului-ministrul, sesizat la randul sau de OLAF.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite