Cauciucurile noi vor costa cu 10% mai mult daca cele uzate nu sunt predate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Soferii care vor dori sa-si cumpere cauciucuri noi pentru masini vor trebui sa plateasca cu 10% mai mult decat pretul de vanzare normal in cazul in care nu vor preda cate o anvelopa uzata pentru

Soferii care vor dori sa-si cumpere cauciucuri noi pentru masini vor trebui sa plateasca cu 10% mai mult decat pretul de vanzare normal in cazul in care nu vor preda cate o anvelopa uzata pentru fiecare anvelopa nou cumparata. Aceasta prevedere este inclusa intr-un proiect de hotarare de guvern privind regimul anvelopelor elaborat de catre Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor (CNRM). "Cumparatorul va avea la dispozitie un termen de o luna pentru a aduce o anvelopa uzata si pentru a-si primi inapoi cota suplimentara de 10%", a declarat Manda Porumb, directorul CNRM. Potrivit proiectului de hotarare, anvelopele uzate, colectate de catre magazinele de profil, vor fi predate pentru control si sortare pe categorii unor societati autorizate. In functie de criteriile de selectare, pneurile vor fi predate pe categorii firmelor care le resapeaza sau le valorifica material sau termoenergetic. Sumele colectate in urma acestui proces vor fi incluse intr-un fond de mediu prin care se urmareste sustinerea activitatii de reciclare a acestor produse. Proiectul elaborat de CNRM stabileste ca toti producatorii si importatorii de anvelope noi vor fi obligati sa recicleze anvelopele uzate cu respectarea anumitor conditii. Pana in 2005, gradul de colectare al cauciucurilor uzate ar trebui sa ajunga la 100%, iar gradul de resapare sa fie de cel putin 25%. Anvelopele care nu au fost resapate sau reciclate vor fi folosite gratuit drept combustibil pentru fabricile de ciment. Producatorii si importatorii vor plati o taxa de 0,5 euro pe fiecare kilogram de anvelopa produsa sau importata pentru care nu s-au indeplinit acesti indicatori. Totodata, producatorii si importatorii vor fi obligati sa introduca pe piata doar pneuri dotate cu avertizoare de uzura, montate in interiorul canalelor benzii de rulare a acestora. Potrivit unei statistici a Ministerului Industriei, anul trecut exista o sursa de anvelope uzate la nivel national de aproximativ 100.000 de tone, din care doar 7% au fost colectate si valorificate. Proiectul de hotarare de guvern va fi discutat cu organizatiile patronale, cu transportatorii rutieri si cu firmele specializate in resaparea anvelopelor sau in utilizarea acestora pe post de combustibil pentru industria cimentului.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite