Catalin Prunariu - cel mai tanar comandant de aeroclub din Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La cei 27 de ani ai sai - cand il vezi, daca ii dai 18 - , Catalin Prunariu este cel mai tanar comandant de aeroclub din Romania. Mai avea 4 luni pana sa vada lumina zilei, cand a facut primul sau

La cei 27 de ani ai sai - cand il vezi, daca ii dai 18 - , Catalin Prunariu este cel mai tanar comandant de aeroclub din Romania. Mai avea 4 luni pana sa vada lumina zilei, cand a facut primul sau zbor. "Mama a fost inginer de aviatie", explica el. "Si tata", adauga el - tata fiind Dumitru Prunariu. Un nume care impune, dar care lui Catalin nu ii da complexe sau dureri de cap. El isi vede de treaba lui. Adica zboara. Si ii ajuta si pe altii sa faca acelasi lucru. La 17 ani, a inceput sa faca parasutism, dar a trebuit sa intrerupa ca sa dea bacul si admiterea la facultate. Bacalaureatul l-a luat cu nota maxima, fiind atestat ca analist programator. Universitatea Spiru Haret a terminat-o in 1999, cu licenta in Finante, Banci, Asigurari si Burse de Valori. In 1996, si-a luat brevetul, iar un an mai tarziu licenta de pilot, pentru avioane sportive. A continuat sa faca ore de zbor, iar in 2002 a luat examenul teoretic pentru pilot comercial. Mai trebuie sa dea examenul practic. A devenit comandant al aeroclubului din Clinceni anul trecut, in urma unui concurs. A fost admis de doua ori si tot de atatea ori examenul s-a anulat. Abia a treia oara a fost confirmat pe post. Si, de atunci, se ocupa de toate treburile administrative ale aeroclubului, reusind, spune el, sa se impuna si sa se faca respectat de cei 16 angajati din subordine. Crede ca de mare ajutor i-au fost studiile in economie si experienta de manager al firmei proprii de internet. "Nu traiesc din banii de la stat. Zbor de placere". Stie ca munca lui inseamna o mare responsabilitate. Orice greseala a unui om din subordine se transfera, automat, si asupra lui. El se ocupa de rezolvarea chestiunilor tehnice si de aprovizionarea cu combustibil, de respectarea legislatiei in vigoare, de organizarea si desfasurarea in conditii optime a cursurilor de aviatie sportiva - planorism, parasutism si zbor cu motor. "Contrar aparentelor, ceea ce facem noi nu e doar o distractie. Orice surub strans aiurea poate fi fatal. Daca apare vreo problema, nu poti sa tragi avionul pe dreapta. Pilotul trebuie sa fie cu 10 secunde inaintea avionului, sa anticipeze eventualele probleme. Aviatia civila formeaza niste oameni si niste caractere". In cadrul Aeroclubului Clinceni, ca si in alte aerocluburi din tara, se tin cursuri teoretice si practice pentru cei care vor sa devina piloti sportivi si sa participe la competitii nationale si internationale. Dintre acestia se recruteaza mai tarziu crema aviatorilor militari sau comerciali. Catalin Prunariu intentioneaza pe viitor sa devina instructor de zbor. Si, de ce nu, viseaza sa ajunga si-n cosmos. Deocamdata, continua pe partea de performanta sportiva. Ce calitati ii sunt necesare unui "zburator"? Catalin, cu un aer profesionist, recita reteta: "Stapanire de sine, sange rece cat cuprinde, disciplina, sanatate de fier si stabilitate psihica". Explica: nu conteza atat de mult cele 5-6 G-uri care te lipesc de scaun, cat efortul psihic, atat de intens, incat vlaguieste si un aviator cu experienta. "Pilotii sunt totusi niste oameni sariti de pe ax... intr-un sens bun", rade el. Spune ca determinant in cariera a fost sprijinul familiei. Numele Prunariu a fost o motivatie, dar, uneori, si o piedica. "Tata-i tata, eu sunt eu", rezuma Catalin. "Zborul e un mod de a ma relaxa". Motto-ul dupa care se ghideaza: "Numarul decolarilor sa fie egal cu cel al aterizarilor. Punct".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite