Capitala a rămas pustie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După aglomeraţia din vămi şi cea de la cumpărături, a venit rândul celei de la gară

sunt nemulţumiţi. Ei riscă să meargă opt-nouă ore în picioare, fiindcă unii mai şmecheri, chiar dacă şi-au luat biletul în ultimul moment, se strecoară în faţă, la uşa vagonului tras în gară.
Acelaşi scandal se repetă an de an. La casele de bilete au venit oameni chiar şi cu patru ore înainte, ca la aeroport, unde trebuie să treacă prin filtrele de securitate. Cei aşezaţi la rând înjură şi vociferează, ameninţând cu bătaia pe câte o pirandă care vrea să se bage în faţă, pe motiv că are copil în braţe. "Arată-l şi nu mai minţi, îi strigă un domn în vârstă, că probabil în scutece ţii băutură". Femeia pleacă, blestemând.
La linia 6, clujenii din Bucureşti aşteaptă. Trenul nu a fost încă garat. Câteva sute de oameni, cu bagajele până sub ochi, au încercat să-şi facă loc pe peronul strâmt. Doar cu zece minute înainte de ora plecării, garnitura intră molcom în gară. "Ce nesimţiţi, strigă mulţimea, nu puteau şi ei să aducă trenul din vreme?". Geamantane, genţi, sacoşe sunt ridicate de la pământ şi aruncate pe scările vagonului, sau "date" prin geam, cu groaza că ar putea pleca trenul până se termină îmbarcarea. De la primul până la ultimul vagon, se formează coadă la urcat. Când se mai eliberează peronul, aglomeraţia se mută pe culoarele strâmte.
Promisiunile, vorbe goale
După cinci minute, haosul se mută pe un alt peron. La 13 a fost trasă Săgeata Albastră, care merge spre Târgovişte. "Are doar un vagon?", se întreabă uimită o tânără ce târăşte după ea un geamantan negru.
Parcă ai fi în staţia de tramvai de la Bucur Obor, când soseşte tramvaiul în staţie. În aceste zile, e tot timpul aşa, de dimineaţă până seara. Trenurile vin goale şi pleacă arhipline. Conducerea CFR raportează cu mândrie: "Pentru a face faţă solicitărilor, a fost nevoită să introducă 14 trenuri noi şi a suplimentat vagoanele la alte 58 de garnituri". Rezultatul: haosul din fiecare an se repetă şi la acest Crăciun.

Vagoanele-frigider, noua ofertă CFR pentru "rapidul" de Viena
Cei care au ales să călătorească în ţară sau în străinătate cu CFR ne-au scris din tren despre condiţiile grele pe care le oferă compania naţională. Vagoane neîncălzite pe timp de iarnă, la drum lung, întârzieri şi personal nepregătit, acestea sunt condiţiile "incluse în preţul biletului".
Pasagerii, corespondenţi-surpriză, din tren
Florin Rof, un inginer în vârstă de 26 de ani, care a avut de-a face cu "vagoanele de gheaţă", cum le-a numit, a folosit laptopul şi ne-a trimis direct din tren un e-mail, plângându-se de călătoria deloc plăcută. El se afla la clasa I a rapidului 693, în drum spre Viena, când ne-a trimis sesizarea sa. "Norocul nostru este că Dumnezeu nu a lăsat temperaturi foarte scăzute, că altfel poate nu mai aveam posibilitatea să vă scriu acest mail", a declarat tânărul. Pasagerul ne-a mărturisit că, în momentul în care i s-au cerut 25 de euro pentru cei 400 de kilometri până la Viena, s-a gândit că o să aibă parte de o călătorie liniştită, fără întârzieri prea mari şi în condiţii demne de o ţară care se integrează peste două săptămâni în UE. "Nici vorbă de aşa ceva! În vagonul de clasa I era un frig greu de suportat, iar angajaţii nu puteau să dea nicio explicaţie, aruncând responsabilitatea de la unul la celălalt", a mai spus Florin. Nici călătorii care aleg noua clasă business nu o duc mai bine. Atunci când am cerut explicaţii personalului dedicat acestui vagon special, ei ne-au spus că erau prea puţine persoane în vagon şi că dau drumul la căldură doar când se ocupă mai multe locuri. Dacă pasagerul rezistă şi nu ţipă că îi este frig, tocmai bine, mai fac un pic de economie la curent.
Avionul este mai ieftin şi mai comod
Dacă alegeţi o companie aeriană "low cost", biletul până la Viena porneşte de la 19 euro, dacă îl rezervaţi din timp. Una dintre cele mai populare companii aeriene de acest tip zboară pe direcţia Bucureşti Băneasa - Bratislava - 40 de minute, iar de acolo transportul se face prin autocarul de tip Shuttle Bus - o oră şi douăzeci de minute, dar din martie 2007, compania va opera zboruri directe către Viena, iar călătoria va dura 40 de minute. Dacă aveţi rău de înălţime, transportul cu autocarul vă costă 59 de euro dus şi 95 de euro dus-întors.(Florin Pupaza)

Ministerul Transporturilor nu comentează
Reprezentanţii CFR aruncă responsabilitatea unii pe umerii celorlalţi. Ei au declarat că au nevoie de mai multe zile pentru a exprima o reacţie în legătură cu aceste probleme. Am încercat să-l contactăm şi pe purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor, dar era plecat pe teren, împreună cu ministrul Radu Berceanu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite