Campania de promovare a pensiilor private va porni în iulie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din acest sistem alocă un milion de euro pentru promovarea fondurilor şi atragerea clienţilor Lupta pentru obţinerea unui număr cât mai mare de clienţi pentru pilonul II de

Companiile din acest sistem alocă un milion de euro pentru promovarea fondurilor şi atragerea clienţilor

Lupta pentru obţinerea unui număr cât mai mare de clienţi pentru pilonul II de pensii private (obligatoriu), dar şi pentru pilonul III (facultativ) se dă şi pe segmentul bugetelor de publicitate. O campanie bună şi o prezenţă masivă ar putea aduce societăţilor de pensii un număr de clienţi important pe o perioadă de minimum 20 de ani.

Startul campaniei oficiale de informare ar trebui să fie dat în luna iulie a acestui an, conform calendarului propus de Comisia de Supraveghere a Pensiilor Private (CSSPP). Iar campania se va desfăşura până la sfârşitul anului. Sursele de finanţare ale Comisiei sunt asigurate dintr-un împrumut de la Banca Mondială prin proiectul de Dezvoltare Socială, derulat de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse (MMFES). Estimativ, sumele alocate acestei campanii de informare, cu un puternic caracter social, sunt de circa un milion de dolari.

CSSPP şi MMFES se află în diverse stadii de derulare a etapelor de selecţie de furnizori servicii, potrivit prevederilor procedurilor specifice Băncii Mondiale. Serviciile solicitate vor fi realizate de mai mulţi furnizori, pentru fiecare componentă în parte. "În prezent, în cazul primei etape de selectare a furnizorului de servicii care ne va asigura partea de creaţie (forma grafică a materialelor tipărite şi elementele video şi audio ale campaniei) ne aflăm în faza de depunere a ofertei tehnice şi financiare, urmând ca, în funcţie de rezultat, să trecem la faza încheierii contractului şi apoi la realizarea a ceea ce ne-am propus", ne-a declarat Florentina Ştefănescu, director de comunicare al CSSPP.

Deşi administratorii de fonduri spun că această campanie începe cam târziu, mesajul ei ar trebui să fie promovarea, în rândul populaţiei, a încrederii în sistemul de pensii administrate privat. CSSPP şi-a propus să furnizeze viitorilor participanţi la sistemul de pensii administrate privat informaţii cu privire la organizarea şi funcţionarea acestui sistem, care oferă oportunităţi pentru pensii mai bune, în condiţiile unor garanţii reale. Totodată, comisia şi-a propus să contribuie la creşterea încrederii populaţiei în pensiile private: facultative (pilonul III) şi obligatorii (pilonul II, aderare din august şi cotizare din ianuarie 2008) şi, implicit, la construirea unei imagini pozitive a CSSPP.

ING, buget dublu de publicitate

În timp ce Omniasig îşi afirmă clar obiectivele şi faptul că va investi peste 200.000 de euro în campania de informare, iar în cea de publicitate peste un milion de euro, celelalte companii ezită să specifice sumele alocate.

Oficialii ING (pensii) spun că bugetul de publicitate pe acest an este dublu faţă de anul trecut, iar cei de la Aviva afirmă că vor investi atât cât este nevoie pentru a-şi atinge obiectivele. "Campania de informare se va desfăşura pe o perioadă mai lungă (cel puţin anul 2007 şi începutul lui 2008) şi am dori să îi conferim un caracter permanent. Ea va fi personalizată în funcţie de canalele utilizate.

Menţionăm că se bazează pe transparenţă şi informare completă", ne-a declarat Monica Pavelescu, director de marketing (direcţia pensii private) în cadrul Omniasig. Canalele principale ale campaniei Ominiasig sunt presa, internetul şi alte instrumente specifice de marketing (BTL). Campania de publicitate se va axa pe tv deoarece este cel mai important canal media (avantajele fiind legate de timp şi audienţă foarte mare). "Noi ne adresăm publicului larg şi din acest motiv trebuie să fim eficienţi", mai spune Pavelescu.

Pentru început, compania va intra cu câte un singur fond de pensii pentru fiecare sistem (unul pentru pensiile private obligatorii şi unul pentru pensiile facultative). "Decizia a fost luată deoarece, în contextual actual (lansarea celor două sisteme de către stat s-a suprapus), sumele strânse de la viitorii participanţi vor fi împărţite pe ambele sisteme, deci sumele pentru pilonul pensiilor facultative nu vor fi semnificative", adaugă oficialul Omniasig.

Campania de informare se va desfăşura pe o perioadă mai lungă, cel puţin anul 2007 şi începutul lui 2008, şi am dori să îi conferim un caracter permanent.
Monica Pavelescu director de marketing (direcţia pensii private) Omniasig

Tendinţă de creştere a volumului asigurărilor

Piaţa românească de asigurări va continua să crească cu 25-35% pe an în următorii patru ani, stimulată de expansiunea asigurărilor de viaţă, a declarat Romeo Jantea, preşedintele FINCOP Broker, fost director general al BCR Asigurări. Asigurările de viaţă, care acum reprezintă aproximativ un sfert din piaţa asigurărilor, vor ajunge în următorii patru sau cinci ani să reprezinte jumătate din piaţă, a estimat Jantea. Acesta a precizat că, în schimb, piaţa auto nu va mai creşte în volum, ci doar prin majorarea tarifelor. În prezent, asigurările auto reprezintă aproximativ 70% din piaţa asigurărilor. "Ritmul de creştere a pieţei asigurărilor este de cinci ori mai mare decât creşterea anuală a produsului intern brut", a spus Jantea. În 2007, piaţa asigurărilor va ajunge la 2,3 miliarde de euro, a mai estimat Jantea, după ce, în 2006, volumul pieţei a fost de 1,6 miliarde de euro, iar în 2005 de 1,2 miliarde de euro.

Avantaje pentru sistemul de pensii private

Activitatea administratorilor de fonduri de pensii autorizate de către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) va fi scutită de plata Taxei pe Valoarea Adăugată (TVA), conform autorităţii de reglementare.

"Potrivit Codului Fiscal, gestionarea fondurilor comune de plasament şi/sau a fondurilor comune de garantare a creanţelor, efectuată de entităţi constituite în acest scop, este scutită de plata TVA. Administrarea fondurilor de pensii private este astfel inclusă în activitatea de gestionare şi administrare a fondurilor comune de plasament", se arată într-un comunicat al CSSPP. Conform Legii privind pensiile facultative, activitatea unui administrator de fonduri de pensii facultative cuprinde şi colectarea contribuţiilor participanţilor, transformarea lor în unităţi de fond şi actualizarea informaţiilor privind conturile acestora, precum şi evidenţa, administrarea şi investirea activelor fondului de pensii facultative. Similar, în Legea privind fondurile de pensii administrate privat se precizează că firmele autorizate de CSSPP pot desfăşura activităţi de administrare şi investire a activelor fondului de pensii. De asemenea, nici activitatea agenţilor de marketing nu va fi impozitată, conform afirmaţiilor lui Mircea Oancea, preşedintele CSSPP.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite