Calculatorul nu mai are căutare
0Cu tot cu ofertele speciale şi cu laptopuri ce au ajuns să coste 600-700 de lei, românii nu mai aruncă banii pe calculatoare ca acum doi-trei ani.
Conform unui studiu al companiai International Data Corporation (IDC), piaţa autohtonă a căzut cu 67,1%. Numărul calculatoarelor comercializate în România s-a redus în primul trimestru al anului cu 65,2%, faţă de intervalul similar din 2008. În intervalul menţionat, volumul notebookurilor vândute în România a reprezentat 66,8% din total şi 64,7% ca valoare.
Comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, vânzările de notebookuri au scăzut cu 45,4% în volum şi cu 55,9% în valoare. Dacă laptopurile şi-au mai găsit clienţi, desktopurile nu mai reprezintă o atracţie pentru nimeni.
Desktop-urile, cădere de peste 80%
Piaţa acestora s-a diminuat în primele trei luni din 2009 cu 80,5% faţă de intervalul similar din anul anterior, iar valoarea segmentului a pierdut 80,4%.
Ca număr de unităţi, desktopurile au reprezentat 31,3% din total, iar ca valoare 25,4%. Micile firme şi utilizatorii casnici au fost principala destinaţie a PC-urilor vândute în România în primele trei luni, cu 30,5%, respectiv 30,4% ca volum şi de 29,3%, respectiv 25,6% ca valoare.