Caile Ferate Romane, mancate de rugina, vor intra in Europa abia in 2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste un miliard de euro va trebui alocat in urmatorii ani pentru a readuce pe linia de plutire cei 14.000 km de cale ferata din Romania. Starea proasta a liniilor de cale ferata face ca, in prezent,

Peste un miliard de euro va trebui alocat in urmatorii ani pentru a readuce pe linia de plutire cei 14.000 km de cale ferata din Romania. Starea proasta a liniilor de cale ferata face ca, in prezent, pe trei sferturi din lungimea totala sa fie riscanta depasirea vitezei de 100 de km/ora. Pe o lungime de 3.825 de km, in crestere fata de anii trecuti, viteza trenurilor este limitata la 50 km/ora, pentru a putea fi mentinuta siguranta calatorilor. Atingerea unei viteze superioare este posibila doar pe 2.200 de km, in conditiile in care in Europa se vorbeste pe anumite rute de viteze de cel putin 250 km/ora. Peste o treime din lungimea totala a liniilor de cale ferata este scadenta la reparatii, arata datele. Nici starea tehnica a celorlalte elemente ale infrastructurii nu este mai buna. Aproximativ 64% din numarul total al podurilor de cale ferata ar trebui reparat, iar peste o treime din tuneluri la fel. "Remedierea situatiei va incepe in 2006, an in care va demara un program impreuna Banca Mondiala si prin care va fi asigurat necesarul de finantare anuala, de 115 milioane euro", ne-a declarat Vasile Olievski, director general pentru transport feroviar. Suma va acoperi o treime din necesar. Programul urmeaza sa fie incheiat in anul 2010.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite