CNA intră în campania electorală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Naţional al Audiovizualului a făcut publice ieri o serie de modificări la Legea audiovizualului, modificări care vor fi supuse aprobării parlamentului odată cu începerea noii sesiuni

Consiliul Naţional al Audiovizualului a făcut publice ieri o serie de modificări la Legea audiovizualului, modificări care vor fi supuse aprobării parlamentului odată cu începerea noii sesiuni legislative.
Cea mai importantă este introducerea unui capitol care să reglementeze desfăşurarea campaniei electorale, prevederi conţinute până acum numai în Legea electorală. O mare parte din ele se regăsesc în noul proiect, cum ar fi interzicerea apariţiei candidaţilor şi rudelor acestora, până la gradul 4, în emisiuni sportive, muzicale sau de divertisment pe perioada campaniei, la fel cum nu pot fi prezentate ştiri despre acte caritabile realizate de astfel de actori politici. Orice mesaj electoral este permis numai în emisiunile informative, emisiuni sau dezbateri electorale. Conform noului proiect, radiodifuzorii sunt obligaţi să asigure tuturor candidaţilor acelaşi sistem de acces şi de plată, prezenţa în emisiuni fiind asigurată conform regulii celor 3, aşa cum se prevede în Legea electorală. Acelaşi proiect interzice publicitatea electorală negativă (prevedere existentă numai în Europa), şi folosirea în emisiuni sau spoturi electorale de imagini reprezentând instituţiile preşedinţiei, parlamentului sau ale administraţiei publice centrale şi locale. Proiectul mai conţine printre altele şi dublarea amenzilor prevăzute în prezent, dar şi prevederi legate de numărul de frecvenţe de transmisie ce poate fi acordat unei instituţii de presă.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite