CFR vrea să renunţe la contractul cu Electrica

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conducerea companiei care administrează infrastructura de transport feroviar a găsit alternative cu 10% mai ieftine. În momentul în care va fi achitată datoria de peste 600 milioane de lei a

Conducerea companiei care administrează infrastructura de transport feroviar a găsit alternative cu 10% mai ieftine.

În momentul în care va fi achitată datoria de peste 600 milioane de lei a CFR Infrastructură faţă de Electrica, se va lua în considerare schimbarea furnizorului de electricitate. Directorul CFR Infrastructură, Constantin Manea, a declarat, ieri, că există pe piaţă distribuitori care practică tarife cu 5% până la 10% mai mici.

196 reprezintă numărul de gări şi locuinţe de serviciu aparţinând CFR, debranşate de Electrica din cauza datoriilor neîncasate

"Atunci când CFR va deveni consumator eligibil şi vom reuşi să plătim întreaga datorie către Electrica, vom căuta un alt furnizor. În România există distribuitori, pe lângă Electrica şi filialele privatizate, care au preţuri cu 5-10% mai mici. Vom face o licitaţie", a explicat oficialul CFR, în deschiderea celei de-a doua sesiuni a conferinţei internaţionale dedicată investiţiilor şi afacerilor.

CFR Infrastructură are datorii către Electrica de 482,8 milioane de lei, acumulate în perioada iunie 2005-mai 2007, la acestea adăugându-se penalităţile a căror valoare se ridică la 111,8 milioane de lei.
Potrivit datelor CFR Infrastructură, compania are de recuperat de la operatorii naţionali şi privaţi de marfă şi de călători aproximativ 389 milioane de lei, din care 348,4 milioane de lei reprezintă taxa de utilizare a infrastructurii feroviare.

Facturi separate pentru CFR Marfă şi Călători

Compania CFR Infrastructură a anunţat, recent, că se vor scoate la vânzare terenuri cu o suprafaţă de 140.000 mp din Bucureşti şi Ploieşti pentru a plăti, în octombrie, jumătate din cele 600 milioane de lei pe care le datorează către Electrica. Reprezentanţii companiei au precizat că operatorii privaţi şi CFR Marfă îşi achită la timp datoriile, CFR Călători având cele mai mari datorii către administratorul infrastructurii feroviare.

Constantin Manea a mai declarat că se va schimba şi sistemul privind plata consumului de electricitate, astfel încât companiile CFR Călători, CFR Marfă şi operatorii privaţi să îşi plătească fiecare în parte facturile.
"Nu este corect ca noi să fim penalizaţi pentru că alţii nu îşi plătesc facturile. Noi avem de recuperat banii pentru taxa de utilizare a infrastructurii şi electricitate, însă vom face în aşa fel ca fiecare dintre operatori să îşi plătească facturile pentru consumul de electricitate", a explicat Manea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite